Piątkowe Przydasie | #3 i #4

Tak się jakoś zagapiłam w zeszłym tygodniu, a owocem tego zapomnienia jest dzisiejsza podwójna dawka piątkowych przydasi. Sprawdź, kto ostatnio trafił na listę „subiektywna selekcja wisienek Linkedina” ?

Piątkowe Przydasie | #2

Tydzień temu #piątkoweprzydasie ujrzały po raz pierwszy światło dzienne ? Czym są? To subiektywny „krem de la krem” wybrany spośród postów, które wyświetlają mi się na LinkedInie. To również solidny dowód na to, że można na tej platformie czytać o naprawdę wartościowych rzeczach. Z resztą sami się przekonajcie ?

Piątkowe Przydasie | #1

Muszę to przyznać. Polubiłam LinkedIna. Myślę, że w końcu się siebie nauczyliśmy. Już nie pokazuje mi „byle co”, tylko prawdziwe cacka. Takie posty „krem de la krem” albo „łałałiła”. I co ja mam z tym wszystkim zrobić? No przecież, że puścić dalej w świat! Tak powstają właśnie #piątkoweprzydasie. Dla wszystkich tych, do których nie docierają takie treści. Jak również dla tych, którym wybornego contentu nigdy dość. Okraszam to rzeczami spoza IN. Całość to taki keks. Czyli dla każdego coś dobrego. No chyba, że nie lubisz keksu. To wtedy podziel się czymś innym w komentarzu.

3 aspekty życia, których nie unikniesz i metody Stutza, które pomogą ci z tym funkcjonować

Huczało kiedyś w twojej głowie pytanie: „Dlaczego ja”? Bo w mojej wybrzmiewało dość często. Świat się wtedy kręcił wokół mnie i moich przekonań. Że tylko mnie spotkało coś złego, że tylko ja mam TAKIE negatywne myśli i że tylko ja przejmuję się TAKIMI rzeczami. Jak by to podsumował Król Julian: „Otóż, nie”. Dobrze jest zejść ze sceny, którą samemu się sobie zbudowało i zobaczyć, że wokół są ludzie. I że wszyscy czasem cierpią i czasem płaczą, o czym przypomina R.E.M.

Cofnijmy się do 2017…

Podczas, gdy większość marketerów żyje już zapewne koncepcją marketingu 5.0, ja proponuję cofnięcie się o parę lat. Nie wiem, czy pamiętasz, ale w 2017 roku w radiach królowało Despacito oraz Shape of you. Pożegnaliśmy się wtedy również z gimnazjami, a Sebastian K. i jego sejczento mieli niefortunne spotkanie z Beatą Szydło i limuzyną BORu. Pięć lat temu światło dzienne ujrzało też pojęcie marketingu 4.0. I o nim będzie dzisiaj mowa. ?

Musk x Twitter – historii ciąg dalszy [Wykopalisko – Maj]

Ubiegły miesiąc to sezon drugi „telenoweli” z bohaterami z tego tytułu w rolach głównych. Gdy palce w misce z popcornem zaczęły już skrobać o dno, a obserwatorzy byli gotowi zamknąć klapy swoich oczu i komputerów, wtem okazało się, że „happy ending” nie jest wcale taki pewny. Jak żyć, co ze sobą zrobić? Pozostaje włączyć mikrofalę na trzy minuty trzydzieści, uzupełnić swoją michę i obserwować dalej losy sprzedaży naszego ćwierkacza. Lub skupić się na pozostałych tematach, które królowały w maju. ?

Metaverse + Muskotwitter + Q1 2022 = kwiecień

„Wreszcie rozumiem”. Istnieje niemała szansa, że powiesz to po dzisiejszej lekturze. W Wykopalisku zebrałam najnowsze publikacje na temat Metaversu. Same konkrety, które pokażą Tobie, że historia pojęcia sięga o wiele dalej, niż zeszłoroczna zmiana nazwy Facebooka. Poza tym oczywiście kilka newsów na temat nowego związku na Twitterze. W ramach przekąski sporo liczb, a na deser jeszcze więcej linków. ?

Kolejne trio, które królowało w marcu

Tematykę newsów, które najczęściej były poruszane w drugiej połowie ubiegłego miesiąca, można porównać do typowego dnia polskiego marketera (lub po prostu, obywatela). Wstajesz, pijesz kawę, sprawdzasz, co dzieje się na świecie (czyli czytasz przede wszystkim o wojnie w Ukrainie). Pracujesz, sprzedajesz. Kończysz pracę, kupujesz. Na koniec dnia kładziesz się do łóżka, patrzysz w sufit i myślisz – co jeszcze się wydarzy w 2022 roku? W tym wydaniu Wykopaliska uchylę Tobie rąbka tajemnicy…

Jakie tematy kampanii zdominowały marzec?

Mówisz „marzec”, myślisz…? Dzień Kobiet? Wiosna? Święty Patryk? Część z Twoich skojarzeń zapewne pokrywa się z tym, o czym mówią obecnie marki. Choć podejrzewam, że niektóre tematy mogą Ciebie zaskoczyć. 😉

Zapraszam do pierwszego wydania Kejsowiska – wpisie w całości poświęconym aktualnym kampaniom. ?

Wykopalisko w nowym wydaniu

Witaj po przerwie. ? W 2022 roku Wykopalisko nabiera nowych kształtów. Zmniejszy się liczba serwowanych linków. Nie będzie też dotychczasowego podziału i trzech niezależnych prasówek. Zamiast tego możesz się spodziewać Wykopaliska co dwa tygodnie. ? Będę w nim wskazywać na trzy najważniejsze tematy newsów z ubiegłego tygodnia. Ot, taka odpowiednia porcja, którą będzie można przyswoić również w przysłowiowym biegu. Choć polecam to robić w towarzystwie filiżanki swojego ulubionego napoju. ?

Wykopalisko #7 | Porady, poradniki

Trzy pojęcia. NFT, q-commerce, lead magnets. Cztery błędy. Ale tylko na LinkedInie. Pięć odpowiedzi. Na najpopularniejsze pytania na temat algorytmu na YouTube. Pięć contentowych inspiracji, jeden przewodnik i jedno starcie formatów. I tylko trzy minuty czytania ?