Metaverse + Muskotwitter + Q1 2022 = kwiecień

„Wreszcie rozumiem”. Istnieje niemała szansa, że powiesz to po dzisiejszej lekturze. W Wykopalisku zebrałam najnowsze publikacje na temat Metaversu. Same konkrety, które pokażą Tobie, że historia pojęcia sięga o wiele dalej, niż zeszłoroczna zmiana nazwy Facebooka. Poza tym oczywiście kilka newsów na temat nowego związku na Twitterze. W ramach przekąski sporo liczb, a na deser jeszcze więcej linków. ?

#1. Metaverse + NFT = fjuczer? ?

Być może masz podobnie, jak ja. Pojęcie metaversu funkcjonuje w mojej głowie na dwóch poziomach. Z jednej strony mam poczucie, że wiem, czym jest. Z drugiej, gdy trzeba powiedzieć, o co w tym chodzi, to łapie się na tym, że w sumie, to… nie wiem. A ponieważ temat jest zdecydowanie na językach – o czym świadczy przybywająca liczba artykułów – to dzisiejsze wykopalisko otwieram metaversem.

Na dobry początek zacznij lekturę od NowegoMarketingu. Pierwszy trend poruszony w ich najnowszym Trendbooku dotyczy naszego tytułowego bohatera. Autorzy zrobili naprawdę dobry uczynek dla naszych głów i rozprawili się ostatecznie z wyjaśnieniem pojęcia metaversu.

„(…) pomimo tego, że świat marketingu wręcz oszalał na punkcie koncepcji Marka Zuckerberga, to ona sama jest znacznie starsza i nie można przypisać jej do amerykańskiego przedsiębiorcy. Metaverse po raz pierwszy pojawiło się w latach 90., a dokładniej – w powieści amerykańskiego pisarza sci-fi Neala Stephensona. Chodzi dokładnie o książkę „Snow Crash”, opowiadającej losy ludzkości, która jako programowalne awatary przechodzi do wirtualnego świata”.

Cegiełkę do procesu zrozumienia metaversu dorzuca Marketer+. W swoim poradniku wyjaśnia, jak marka może się „dostać” do tego świata. Dodatkowo serwuje osiem najważniejszych punktów, które pozwolą lepiej zrozumieć to pojęcie.

W Polsce zainteresowanie metaversem zyskało na popularności w momencie, w którym Facebook przekształcił się w Meta (czyli w październiku 2021). Czy wiesz, że można kupić sobie nawet wirtualną działkę? Mobiem Polska wyjaśnia to na łamach Brief.pl.

Unsupervised przepytało 800 marketerów na temat metaversu. Trzy kluczowe wnioski z ich ankiety, to:

  1. 41% marketerów uważa, że nie zna tego pojęcia zbyt dobrze, a 1 na 10 osób twierdzi, że nie rozumie go wcale. ?
  2. Połowa marketerów, która rozumie to pojęcie, planuje uwzględnić działania w tej przestrzeni w swojej strategii.
  3. Wśród kluczowych rekomendacji dla marek znalazło się akceptowanie płatności w kryptowalutach, a także tworzenie obrandowanych NFT.

Z ankiety przeprowadzonej wśród generacji Z przez VICE Media i Razorfish wynika, że gracze spędzają ze znajomymi dwa razy więcej czasu w metaversie, niż w świecie rzeczywistym.

Cóż, nie da się pisać o metaversie bez wspomnienia o Mecie. Jej aktualne działania koncentrują się na wynagradzaniu twórców, którzy tworzą content w Horizon Worlds. Więcej o tych światach przeczytasz na stronie https://www.oculus.com/horizon-worlds/. Choć zarobki w przestrzeni wirtualnej jawią się jako kusząca perspektywa, to okazuje się, że Meta będzie pobierać aż 47,5% prowizji od każdej transakcji. ? Nie tylko twórcy zdają się być sfrustrowani. Według Marketingu przy Kawie, pracownikom Facebooka nie podoba się, że Mark skoncentrowany jest wyłącznie na temacie metaversu.

Wirtualny świat to również… wirtualni influencerzy. 75% osób w wieku 18-24 lat, które brało udział w ankiecie The Influencer Marketing Factory, obserwuje co najmniej jednego twórcę, który istnieje tylko w świecie cyfrowym.

W ramach bonusu kilka ostatnich artykułów na temat NFT:

#2. Musk + Twitter = free speech? ?

Zaczęło się od śmiało-nieśmiałego 9,2%. Mogło się wydawać, że taki „kawałek” Twittera wystarczy Muskowi. Świat bacznie obserwował posunięcia miliardera. Podczas, gdy ludzie zastanawiali się, jak Elon wykorzysta swoje udziały, ten zdecydował, że… za 44 miliardy dolarów kupi cały kanał. ?

Co na to Twitter? Już Ty wiesz, co. ? Przyjął ofertę. ?

Jaka przyszłość nas czeka i w co przekształci się ćwierkacz? Czy spełnią się poniższe słowa Muska?

Free speech was the foundation of any functioning democracy. Twitter is the digital town square in which matters crucial to the future for humanity are discussed. I also hope to improve Twitter by adding new features and making algorithms more open-source to boost trust. Also, to defeat spambots and authenticate all people, Twitter has tremendous potential – I look forward to working with the company and the community of users to unlock it.

Na stronie Social Media Explorer poznasz opinie ekspertów na ten temat. Na TechCrunch możesz prześledzić całą historię tego nowego związku. ?

#3. Aktualna kondycja społecznościówek ?

Pierwszy kwartał za nami. To oznacza, że możesz już zapoznać się z konkretnymi liczbami, które pokażą Tobie, w jakiej formie są najbardziej popularne kanały społecznościowe.

  • Facebook: użytkowników przybywa – aktywnych dziennie o 4% (łącznie 1,96 miliarda), a miesięcznie o 3% (w sumie 2,94 miliarda). Przychód spadł z 33,67 miliardów dolarów w Q4 2021 do 27,91 miliardów.
  • Twitter: uzyskał przychód na poziomie 1,2 miliarda dolarów. Posiada 229 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
  • Pinterest: liczby, którymi może się pochwalić, nie są pokaźne. Przybyło zaledwie 2 miliony nowych użytkowników. Podobnie jak Facebook, przychód za Q1 był niższy względem Q4 2021. Ostatecznie zatrzymał się na poziomie 575 milionów dolarów.
  • Snapchat: tak, aplikacja nadal żyje. I ma się dobrze. Przybyło jej 13 milionów użytkowników, głównie z Indii. To region, na którym Snapchat obecnie się koncentruje.
  • TikTok: był najczęściej pobieraną aplikacją w Q1 2022. ?

Porcja dodatkowych linków:

? Nowy poradnik od Instagrama dla właścicieli małych biznesów.

? Kurs Digital Security od Mety – dla dziennikarzy i obrońców praw człowieka.

? Powrót eBay’a do Polski.

? Potencjał big data w e-mail marketingu.

? 2022 Snapchat Generation – raport od Snapchata na temat tego, jak i dlaczego użytkownicy korzystają z aplikacji.

✈️ Jak, według Twittera, rozwijają się podróżnicze trendy.

✏️ Twitter pracuje nad opcją pozwalającą edytować tweety.

? Nowy, edukacyjny program od TikToka, dzięki któremu można poprawić kompetencje z zakresu tworzenia ciekawych kampanii.

❌ F8 Developers Conference nie odbędzie się w 2022.

? Na Twitterze w końcu pojawi się opcja, która pozwoli usunąć otagowanie swojego profilu w czyimś tweecie.

? Nowe statystyki od LinkedIna na temat najbardziej pożądanych umiejętności i zawodów.

? Trendbook 2022 od NowegoMarketingu. Plus trendy w komunikacji marketingowej na 2022/23.

? Kompletny przewodnik na temat SaaS Content Marketing.

? Poradnik, jak budować strategię cenową.

♥️ Ranking firmy Antal na temat najbardziej pożądanych pracodawców w Polsce. LinkedIn dorzuca do tego listę firm, w których warto pracować w 2022 roku.

7️⃣ 7 przyczyn, dlaczego ludzie wierzą w mity na temat SEO.

? Pięć pytań, które mogą pozwolić tworzyć lepszy content.

? Lista grup na Facebooku o marketingu. Oraz lista polecanych książek dla marketerów.

? Optymalizacja landing page’a: 15 wskazówek na poprawę konwersji oraz zbiór najlepszych praktyk od Mety.

? TikTok ma swoją własną platformę do tworzenia efektów AR – Effect House.

? Możliwość oznaczania produktów w postach na Instagramie dostępna również dla użytkowników.

? Kondycja Netflixa spada – stracił użytkowników. Jest otwarty na pojawienie się reklam w serwisie. Czy będzie to dla niego ratunkiem?

4️⃣ Jak się przygotować na migrację do Google Analytics 4?

? Aktualizacja algorytmu na Instagramie, żeby faworyzować oryginalne treści.

? Comminuty For Brands Playbook – poradnik od Mety, który może pomóc rozwinąć grupy na Facebooku.

? Słowniczek SEO, w którym znajdziesz ponad 200 pojęć.

? Statystyki od Reddita na temat potencjału reklam w ich kanale. Przy okazji Reddit ruszył z programem Community Funds (inwestycja na poziomie 1 miliona dolarów).

? Co piąty zawód zniknie z rynku pracy, a sztuczna inteligencja podniesie jakość obsługi medycznej.

? Instaporadnik dla konsumentów social mediów od UOKiK.

❌ Co druga reklam cyfrowa jest źle stargetowana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *