Jakie tematy kampanii zdominowały marzec?

Mówisz „marzec”, myślisz…? Dzień Kobiet? Wiosna? Święty Patryk? Część z Twoich skojarzeń zapewne pokrywa się z tym, o czym mówią obecnie marki. Choć podejrzewam, że niektóre tematy mogą Ciebie zaskoczyć. 😉

Zapraszam do pierwszego wydania Kejsowiska – wpisie w całości poświęconym aktualnym kampaniom. ?

[Aktualizacja: 23.03.2022]

? Kobiety:

Marzec naturalnie kojarzy się z kobietami. Dzień Kobiet, Women’s History Month. Okazuje się, że temat nie królował wyłącznie w kwiaciarniach. Co marki chcą przekazać nie tylko płci żeńskiej?

? Merrell’s, firma produkująca sportowe obuwie, mówi kobietom „Nie jesteście po prostu wystarczające – jesteście czymś więcej”.

? #YESmowiNO stereotypom, nierównościom i niesprawiedliwościom, które nadal dotykają kobiety.

Źródło: NowyMarketing

? Footballco, za pomocą stworzonej przez siebie marki Indivisa, chcę mówić światu o piłce nożnej w wydaniu żeńskim i uczynić ją bardziej popularną.

? Londyn, za pomocą kampanii „Have a word”, przekazuje mężczyznom, że agresja słowna nie jest ok.

? #WeDoSh*t, czyli Tushy bez ogródek przypomina kobietom i dziewczynom, że one również robią ?

? LEGO za pomocą badania chce powiedzieć, że dziewczynki mogą wszystko.

Źródło: LEGO

? Dove prezentuje światu #RealSoaps, za pośrednictwem których mówi „to, co czyni nas prawdziwymi, jest piękne”. Całą reklamę możesz obejrzeć tutaj.

Źródło: NowyMarketing

Masz ochotę na jeszcze więcej przykładów? Zatem kliknij poniżej:

➡️ Jakub Biel

➡️ Campaign

?? Wojna:

Inwazja Rosji na Ukrainę oznaczała dla marek konieczność podjęcia decyzji, czy kontynuować komunikację marketingową. Pojawiały się głosy, że dobrą strategią jest wyciszenie. Dagmara Pakulska podziela tę opinię, ale przypomina jednocześnie, że trzeba „żyć i starać się pracować w miarę normalnie”. Jak ostatecznie branża odnajduje się w tej sytuacji? ?

➡️ Browar Pinta z Wieprza oraz ReBrew z okolic Kijowa łączą siły i wypuszczają na rynek piwo No To War! Kyiv. Dochód ze sprzedaży będzie przeznaczony na zasilenie funduszu SOS Ukraina.

➡️ Depositphotos, ukraińska firma, dzieli się bezpłatną bazą zdjęć związanych z wojną, a także protestami na całym świecie, żeby zwalczać dezinformację.

Źródło: Depositphotos

➡️ Pantone w prosty sposób oddaje hołd barwom narodowym Ukrainy.

Źródło: Pantone

➡️ David Beckham, który znany jest ze wspierania Unicefu, udostępnił ukraińskiej lekarce swoje konto na Instagramie.

➡️ Nie tylko marki wspierają ludzi z Ukrainy, ale również polska młodzież – dzięki akcji „Sztama z Ukrainą”.

➡️ Na Mediarun.com oraz #premiumsprawny znajdziesz podsumowanie tego, jak branża pomaga Ukrainie. ? Na campaign przeczytasz, jak zareagowano za granicą.

➡️ Jakub Biel stworzył zestawienie reklam, które nawiązują do tematu wojny. Poniżej znajdziesz jedną z najbardziej <tu wpisz przymiotnik> kreacji… ?

Źródło: Morphy Richards

? Nietypowe doświadczenia:

Co miesiąc w kampanijnym repertuarze można znaleźć powtarzalne działania lub reklamy przywołujące w głowie zdanie „ale dlaczego tak?”. Po drugiej skali naszego spektrum znajdą się realizacje niestandardowe – choć i te mogą przywoływać w myślach rzeczone wcześniej zdanie. Jak będzie tym razem? Poddaję to Twojej ocenie. ?

? Oreo w duecie z Batmanem zaserwowało swoim fanom trzydniowe widowisko w kinie RIO w Londynie, które na ten czas opatrzone było nową nazwą i adekwatną scenografią. Poniżej w bonusie spot, który pozwoli Tobie wczuć się w klimat. ?

? Tym razem nie duet, a kwartet w wydaniu Samsunga Galaxy S22, designera Charlesa Jeffrey’a, gwiazdy pop Charlie XCX oraz reżyserki Matyldy Finn. Z okazji ulepszonego trybu nocnego w nowym smartfonie został stworzony film o modzie w klimacie „night mode”. Obejrzyj całość i „zobacz noc w nowym świetle”.

? Kolejna współpraca – najwyraźniej taka forma działań procentuje. ? Pepsi w partnerstwie z TikTokiem oraz MTV ruszy z konkursem muzycznym „Becoming a popstar”. W rywalizacji weźmie udział ośmiu artystów odkrytych na TikToku. Ich realizacje będzie oceniać jury w składzie Joe Jonas, Becky G oraz Sean Bankhead.

?Space Unfolded – interaktywna wystawa w IKEA w Brooklynie, którą można zmieniać po swojemu dzięki efektom AR.

? Shoppable recipes – TikTok nawiązuje współpracę z Instacart, która pozwoli użytkownikom kupić składniki do prezentowanych przepisów kulinarnych na TikToku.

Źródło: Instacart

? DC Comics i WarnerMedia nawiązują współpracę z Ally Financial, żeby zaserwować uczestnikom South by Southwest (SXSW) interaktywne doświadczenie z wykorzystaniem AR. Osoby, które skorzystają z tej opcji, będą mogły odbyć wirtualne spotkanie z takimi superbohaterami, jak Static, Hardware czy postacie z Icon & Rocket.

? Heineken uwarzył pierwsze wirtualne piwo – Virtual Heineken Silver. Główne składniki to A-pixels (zamiast drożdży typu A) oraz chmiel zakodowany binarnie. Akcja to forma parodii i puszczenia oka w stronę metaversu.

Źródło: Heineken

? #TattooDuoOver – Duolingo będzie sprawdzać, czy zgłoszone do nich tatuaże zostały poprawnie przetłumaczone. W ten sposób podkreśla, jak znajomość języków może nas uchronić przed wstydliwą pamiątką, która może zostać z nami na całe życie. 😉 Swój tatuaż można zgłosić na Twitterze używając hashtaga akcji oraz oznaczając Duolingo UK.

? Święta, święta i już dawno po świętach, ale może przypaść Ci do gustu sposób Coca-Coli na uczynienie życzeń świątecznych bardziej unikalnych. Żeby zrealizować ten cel, stworzyło narzędzie the Treecording. Unikalne brzmienie czyjegoś głosu zostaje zmienione na nietuzinkową choinkę. ?

Źródło: Ads of the world

? Okazuje się, że ketchup może nie tylko uratować smak frytek, ale również recenzje danej knajpy. Curtice Brothers odezwało się do restauracji, które mają najgorsze opinie na Tripadvisorze – przekazało im swoje ketchupy i obserwowało, jak wpłynie to na oceny. Efekt? Sprawdź poniżej. ⤵️

? Ekologia:

Pokuszę się o stwierdzenie, że większość marek chce być coraz bardziej eko, bo tego oczekują od nich konsumenci. Podejrzewam, że w każdym kolejnym miesiącu Kejsowisko będzie posiadać co najmniej kilka „eko-kejsów”. Dziś prezentuję Tobie pięć. ?

? Coors Light zainwestuje 85 milionów dolarów, aby pozbyć się plastikowych pierścieni łączących piwa – na miejsce tego pojawi się tektura, która w całości nadaje się do recyklingu. Z okazji tej decyzji firma otworzyła na początku marka sklep pop-up „Plastic-Free Future Mart”.

Źródło: Coors Light

? Oponeo nawiązało współpracę z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim – wspólnie będą zwiększać świadomość Polaków na recyklingu opon samochodowych.

?WWF Kanada z okazji Narodowego Dnia Pandy tworzy puzzle „Endangered pieces”. Powstały cztery rodzaje odpowiadające różnym zagrożonym gatunkom. Każde składają się tylko z tylu puzzli, ile zwierząt z danego gatunku żyje na wolności. Panda wielka to 1 864 elementy, a orka to zaledwie 73.

?Patagonia Provisions nawiązało współpracę z browarem Dogfish Head Craft, żeby wspólnie wyprodukować pilsnera, który będzie bardziej przyjazny środowisku. Tak powstało Kernza Pils.

? Brita organizuje kolejną akcję CSRową – drugą edycję „Filtrujemy dla Bałtyku”. Program skupia się na walce z zanieczyszczeniem naszego morza i ochronie jej zwierzęcych mieszkańców. Świadomość najmłodszych zwiększa dzięki Ekipie z Bałtyku, w której skład wchodzą Foka Britka, Dorsz Dorian oraz Mewa Ewa.

Źródło: Brita

? Fast food:

? Na początek nietypowy duet, czyli połączenie malarstwa impresjonistycznego z burgerem – a dokładniej z McDonald’s. Cel? Podkreślenie, że Mak to również klasyka. Patrząc na reklamy, nie potrafię pozbyć się wrażenia, że nie da się po prostu dokleić opakowania po burgerze i uzyskać dzięki temu apetyczny efekt. Znam kontekst poniższych obrazów i żółte łuki jawią się raczej jako nieproszeni goście. „Meant to be classic”? Wishful thinking. 😉

Źródło: Ads of the world

? Burger King okazał się mieć bardziej smakowity pomysł na reklamę. Na celownik wziął wypromowanie swojej bezmięsnej oferty. To kontynuacja szeregu wcześniejszych działań, które można włożyć do jednej szuflady i opatrzyć nazwą „Niemożliwe, że to nie jest mięso”. Fotograf otrzymał jedno wyzwanie – sfotografować warzywa tak, żeby wyglądały jak mięso. Efekt? Cóż, spójrz na poniższe cacuszko.

Źródło: Propakistani

? Kolejną marcową akcją Burger Kinga było obniżenie cen Whoppera z uwagi na rosnące ceny paliwa.

Źródło: Burger King

? Walki fastfoodowych sieciówek toczą się od… dawna. Najczęstszymi rywalami są McDonald’s i Burger King, ale Wendy’s nie pozostaje im dłużna. Na horyzoncie pojawił się jeszcze jeden mocny konkurent, Jack in the Box. Cios zadaje się zawsze w najsłabszy punkt i taką strategię przyjął właśnie Jack. Wykorzystał niezwykle frustrującą sytuację, czyli dość często psujące się w McDonaldzie maszyny do lodów. Przejął stronę McBroken.com i wnerwionych konsumentów przekierowuje do swoich lokalizacji. Proste, skuteczne i… bolesne. 10 punktów dla Jack in the Box!

Źródło: Mcbroken.com

? Sos syczuański, limitowany i doceniany przez fanów, został ponownie wprowadzony przez McDonald’s jako produkt dodawany do zamówień składanych za pośrednictwem mobilnej aplikacji.

? Saharyjski pył pokrył ulice Hiszpanii i stał się inspiracją dla KFC. Restauracja zaprosiła kierowców, żeby swoje „opanierowane” auta wzbogacili jej logiem. Kierowcy, którzy napisali „KFC” na pokrytym pyłem samochodzie, mogli odebrać dwa kawałki kurczaka. ✌️

♥️ Fani Ricka i Morty’ego, którzy czekacie na 6. sezon – palec pod budkę, jestem z Wami! Fastfoodową część kończę działaniami, które robią mi smaka na Wendy’s. W marcu otwarcie kolejnego pop-upu o dobrze rokujące nazwie – Morty’s Mayhem. Na tej stronie możesz sprawdzić, jak to wyglądało w zeszłym roku.

Źródło: Adult swim, Wendy’s

Co mi tam – na dokładkę jeszcze reklama z 2020 roku, która była rezultatem pierwszego połączenia Wendy’s z Rickiem i Mortym. ?

Wubba lubba dub dub!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *