Wykopalisko #7 | Porady, poradniki

Trzy pojęcia. NFT, q-commerce, lead magnets. Cztery błędy. Ale tylko na LinkedInie. Pięć odpowiedzi. Na najpopularniejsze pytania na temat algorytmu na YouTube. Pięć contentowych inspiracji, jeden przewodnik i jedno starcie formatów. I tylko trzy minuty czytania 🤓

Podstawy na temat NFT (źródło: Social Media Today)

Non-fungible tokens to nie kryptowaluta. NFT to aktywa inne niż pieniądze – sztuka czy inne „collectibles” w formie cyfrowej. Chociaż da się skopiować cyfrowy „przedmiot”, to Blockchain gwarantuje bezpieczny i efektywny dowód własności. Każdy cyfrowy plik może stać się NFT, choć najczęściej sprzedaje się w tej formie sztukę. Więcej na infografice.

Czym jest q-commerce? (źródło: NowyMarketing)

Quick commerce – pod tą nazwą kryje się system szybkiej sprzedaży, gdzie dostawa produktów do domu ma trwać maksymalnie 30 minut (a bywa, że trwa 10). W Polsce aplikacje oferujące taki rodzaj zakupów, to Glovo, Lisek, Jokr, Swyft. W październiku dołączyła też Żabka. Rynek jeszcze się rozwija – póki co odbiorcami tej usługi są głównie zamożne gospodarstwa.

Instagram Reels vs TikTok – który format wypada lepiej (źródło: WeRSM)

Hootsuite we współpracy z We are Social Media zrealizowali krótki test mający sprawdzić skuteczność filmów na TikToku oraz w formie Reels na Instagramie. Założyli nowe konta, opublikowali kilka treści i przez tydzień obserwowali wyniki, jakie osiągają. Okazało się, że na Instagramie, bez zbudowanej wcześniej społeczności, dotarcie jest znikome (na poziomie do 2 wyświetleń per film). Natomiast na TikToku treści zdobyły średnio 450 wyświetleń – również bez posiadania grona obserwatorów.

Lead magnets – co to i jak z nich korzystać (źródło: AdMonkey)

Jeśli znasz angielski, to wiesz, że powyższe oznacza „magnesy na leady”. Lead magnets stanowią zachętę do zostawienia leada (np. adresu e-mail) przez osoby odwiedzające daną witrynę. Mogą to być na przykład rabaty, próbki – cokolwiek atrakcyjnego jesteś w stanie dać w zamian. Podczas korzystania z tego narzędzia pamiętaj, aby pozyskiwać tylko istotne dla ciebie leady. Bądź również świadom, po co je kolekcjonujesz i w realizacji jakich celów mają tobie pomóc.

YouTube wyjaśnia, jak działa jego algorytm (źródło: Social Media Today)

Konkretnie odpowiada na pięć najczęściej zadawanych pytań na jego temat. Z odpowiedzi możesz wyciągnąć takie informacje, jak fakt, że tagi nie są najistotniejsze, jeśli chodzi o możliwość wyszukania danego filmu. Na potencjał do odkrycia wideo wpływa bardziej tytuł, opis, a także miniatura. Potwierdzone zostało również stwierdzenie, że warto udostępniać film z YouTube na innych kanałach. Zwiększa to liczbę wyświetleń, a tym samym szanse na bycie odkrytym przez kolejnych widzów. Więcej poniżej 👇

Inspiracje od Twittera do tworzenia contentu video (źródło: Social Media Today)

Tweety z wideo przyciągają 10 razy więcej zaangażowania, niż tweety bez tego formatu. Wśród inspiracji od Twittera znajdziesz pięciopunktową checklistę: #1. Mów krótko i zwięźle, #2. Zaczynaj od produktu, #3. Ulokuj logo w wyraźnym miejscu, #4. Posiadaj strategię działań bez dźwięku, #5. Wspomnij na końcu ponownie o marce.

O czterech podstawowych błędach popełnianych na LinkedInie (źródło: NowyMarketing)

Tym razem mowa o sposobie budowania swojego profilu. I tak powinieneś unikać bycia #.1 Wszechstronnym człowiekiem renesansu – bo na LinkedInie budujesz wizerunek eksperta, #2. Ofertomiotaczem – czyli wysyłać niedopasowaną ofertę do osoby, która zaakceptowała zaproszenie do kręgu kontaktów, #3. Panem/Panią Prywatą – czyli zapraszać do kontaktów tylko znajomych i rodzinę i nie podchodzić do nawiązywania relacji w sposób biznesowy, #4. Człowiekiem enigmą – czyli zakładać profil, z którego nic nie wynika i ukrywać swoją tożsamość pod zagadkowym pseudonimem.

Przewodnik po influencer marketingu od IAB Polska (źródło: Marketing przy Kawie)

Dokument podzielony jest na kilka rozdziałów. Na początku dowiesz się, kim jest influencer, a także czym jest influencer marketing. Dostaniesz porady w kwestii doboru twórców, nawiązywania z nimi współpracy i przekazywania im dobrze skrojonego briefu. Nie zabraknie listy dos & dont’s. Grupa robocza influencer marketingu IAB Polska pracuje jednocześnie nad rozwiązaniami, które mają pomóc doregulować istniejące obecnie ramy prawne, jakim podlega influencer marketing. Kompletny przewodnik TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *