Musk x Twitter – historii ciąg dalszy [Wykopalisko – Maj]

Ubiegły miesiąc to sezon drugi „telenoweli” z bohaterami z tego tytułu w rolach głównych. Gdy palce w misce z popcornem zaczęły już skrobać o dno, a obserwatorzy byli gotowi zamknąć klapy swoich oczu i komputerów, wtem okazało się, że „happy ending” nie jest wcale taki pewny. Jak żyć, co ze sobą zrobić? Pozostaje włączyć mikrofalę na trzy minuty trzydzieści, uzupełnić swoją michę i obserwować dalej losy sprzedaży naszego ćwierkacza. Lub skupić się na pozostałych tematach, które królowały w maju. ?

#1. Kupi czy nie kupi? ?

W połowie maja Musk stwierdził, że nie domknie procesu zakupu Twittera, dopóki CEO nie udowodni mu, jak dużo kont na Twitterze jest fałszywych (Musk uważa, że to około 20%, Twitter że tylko 5%). Jeżeli Elon wycofa się z transakcji, będzie musiał zapłacić miliard dolarów za swoją zmianę decyzji.

Po drodze wydarzyły się zmiany w firmie – odeszło sporo ważnych nazwisk, a Jack Dorsey opuścił zarząd.

Na koniec miesiąca akcje Twittera poszły w górę – wszystko za sprawą informacji, że Elon Musk jednak nie zamierza wycofać swojej oferty. Wręcz przeciwnie, jest coraz bliżej domknięcia sprawy. ?

#2. NFT na Instagramie

Meta rusza z testami cyfrowych kolekcji (collectibles) na Instagramie, co pozwoli twórcom i kolekcjonerom na udostępnianie NFT, które stworzyli lub kupili. Opcja dostępna jest dla wybranych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Funkcja pozwoli na połączenie z cyfrowym portfelem i doda automatycznie informację na temat twórcy oraz kolekcjonera (właściciela).

Podobny ruch podjęło Spotify – ruszyło z testami galerii NFT, które będą się wyświetlać na profilach niektórych artystów. Reakcja użytkowników? To raczej nie był kciuk w górę… Zdecydowana większość wypatruje bardziej funkcjonalnych decyzji po stronie firmy.

A jak w ogóle ma się kondycja niewymienialnych tokenów? Według portalu Nonfungible.com, liczba aktywnych portfeli na tym rynku spadła na początku maja 2022 o 88%. W ubiegłym roku we wrześniu średnia liczba sprzedaży NFT wynosiła 225 tysięcy. 3 maja sięgnęła zaledwie 19 tysięcy.

#3. Netflixie, gdzie zmierzasz?

Platforma streamingowa zdaje się również nie być u szczytu swojej formy. W pierwszym kwartale 2022 liczba subskrybentów zmalała o 200 tysięcy. Zaprezentowanie swoich wyników biznesowych odbiło się też na giełdzie – akcje Netflixa spadły o 25%. Co dalej?

  • Platforma planuje wprowadzenie jeszcze w tym roku tańszego pakietu subskrypcyjnego z reklamami. Amerykańskie HBO Max ma już wdrożony taki model reklamy, a Disney+ się do niego przymierza.
  • Netflix będzie chciał ukrócić nielegalne dzielenie się hasłami. Upatruje w tym główną przyczynę spadków.
  • Rozszerza też cały czas bibliotekę gier mobilnych, a także pracuje nad wprowadzeniem programów na żywo.

Porcja dodatkowych linków:

? Według tego raportu kobiety w marketingu i reklamie otrzymują mniej szans na rozwój zawodowy.

? Nie będzie jednak funkcji pozwalającej na publikację podcastów na Facebooku.

Instagram testuje nowy wygląd – coraz bardziej upodabnia się do TikToka

? Przewodnik od TikToka na temat współpracy marki z twórcami.

? Nowa reklama produktowa od TikToka, na której będą mogli zarobić twórcy.

? Meta nawiązała współpracę z Adobe, żeby stworzyć nowy kurs dotyczący social media marketingu.

? Wszyscy reklamodawcy aplikacji mogą skorzystać z formatu reklamowego na Twitterze: Replies

? Meta będzie płacić twórcom za oryginalny content tworzony w Instagram Reels.

? LinkedIn aktualizuje algorytm, żeby wyświetlać rzadziej posty typu engagement-bait.

? TikTok testuje nową zakładkę „Friends”, która zastąpi „Discover”.

1️⃣0️⃣ content marketingowych statystyk, które powinien znać każdy marketer w 2022 roku.

? Wydatki na reklamę online w 2021 wzrosły o 20%.

? Najlepsze praktyki dotyczące reklam na Snapchacie na podstawie 14 000 kampanii.

?‍⚖️ UOKiK jest na końcowym etapie tworzenia wytycznych dla influencerów.

? Content Scheduler – nowa narzędzie w Creative Cloud Express od Adobe do planowania i publikacji postów w social media.

? IKEA wprowadza funkcję „skanuj i płać”.

? Reakcja „funny” na LinkedInie wkrótce może być dostępna dla użytkowników.

#️⃣ Poradnik dla marketerów na temat hashtagów na Instagramie w 2022 roku.

? Raport od Mety za Q1 „Widely viewed content”.

Dobre i złe praktyki w content marketingu.

? Twitter otrzymał mandat w wysokości 150 milionów dolarów niewłaściwe użycie personalnych danych użytkowników.

Błędy poznawcze marketerów.

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *