Wykopalisko #7 | Liczby, trendy, statystyki

Generacja Z króluje w dzisiejszym wpisie. Z resztą nie tylko tam. Połowa tweetów, które pojawiły się na Twitterze od maja 2020 do maja 2021, wyszła spod ich klawiszy. Pojawił się też nowy gość o imieniu HENRY. A właściwie dość pokaźna grupa, która powinna przyciągnąć uwagę marketerów ?

Co wydarza się co minutę w internecie? (Źródło: Social Media Today)

Co 60 sekund widzowie oglądają 694 tysiące godzin filmów na YouTube, a użytkownicy TikToka 167 milionów klipów. Na Twitterze pojawia się 575 tysięcy tweetów. Na Facebooku ludzie dzielą się 240 tysiącami zdjęć. Na Snapchacie użytkownicy wysyłają 2 miliony wiadomości. Dzieje się dużo ?

Raport, wyjaśniający kim są osoby z pokolenia HENRY (źródło: NowyMarketing)

High Earner Not Rich Yet – tak po angielsku brzmi rozwinięcie skrótu HENRY. Osoby z tej grupy mają średnio między 25 a 45 lat. Większość posiada wykształcenie wyższe i wykonuje głównie pracę umysłową. Ceni wygodne życie, korzysta z gadżetów technologicznych i nie stroni od adrenaliny. Ludzie z tej grupy to kolekcjonerzy przeżyć.

3/4 sklepów internetowych w Polsce ma problemy finansowe (źródło: BRIEF)

Ich liczba szybko wzrasta – obecnie jest już zarejestrowanych 51 tysięcy sklepów. Jednak tylko 23% znajduje się w dobrej kondycji finansowej, a w bardzo dobrej zaledwie 1,5%. Rozwiązaniem tego problemu może być maksymalne uproszczenie procesu zakupowego, bo aż 70% osób porzuca swój koszyk.

Średni czas życia współczesnych firm to 12 lat (źródło: Marketer+)

Połowa organizacji potrafi przetrwać maksymalnie dekadę, 15% jest na rynku 30 lat, a 5% dobiło do 50. Jedną z przyczyn krótszego żywotu są niezauważone zmiany na rynku, na które firma nie zareagowała. Dlatego na odporność firm pozytywnie wpływa analityka biznesowa.

Global Millenial and Gen Z Survey (źródło: BRIEF)

Na szczycie listy osobistych obaw młodych ludzi znajdują się zdrowie, bezrobocie, a także zmiany klimatyczne. 28% przepytanych osób zaczęło korzystać lub korzysta z usług firm, które są przyjazne dla środowiska. Mniej niż połowa ludzi wierzy, że świat korporacji ma pozytywny wpływ na klimat. Więcej w badaniu zrealizowanym przez Deloitte.

Statystyki od Twittera na temat generacji Z (źródło: Social Media Today)

Młodzi są przede wszystkim bardzo aktywni. Połowa tweetów opublikowana w okresie maj 2020 a maj 2021 była dodana przez osoby w wieku 16-24 lat. Rozwój popularnych dyskusji jest również wynikiem ich zaangażowania. Badanie Twittera pokazuje, że generacja Z jest bardziej otwarta niż inne grupy, żeby zaangażować się w dyskusję pod daną kampanią marki. Jeśli oczywiście ta jest dobrze dostosowana do ich oczekiwań ?

Samopoczucie polskich uczniów po roku zdalnej nauki (źródło: BRIEF)

Prawie połowa oceniła to jako negatywne doświadczenie (vs 33% oceniających pozytywnie). Aż 67% uczniów przyznało, że ściągało w czasie zajęć online. Co czwarta osoba ma świadomość, że wyciągnęła niski poziom wiedzy z edukacji prowadzonej zdalnie. Do tego 20% uczniów przejawia objawy depresji, a co piaty chciałby skorzystać z pomocy psychologa lub pedagoga w szkole.

Rozpowszechnianie mowy nienawiści na Facebooku spadło o 50% (źródło: Facebook)

Według najnowszego raportu Facebooka rozpowszechnianie mowy nienawiści stanowi obecnie 0,05% oglądanych treści. Co stanowi około 5 wyświetleń na każde 10 000. To spadek w wysokości 50% względem ostatnich kwartałów.

Snapchat ma o 13 milionów więcej aktywnych użytkowników dziennie (źródło: Social Media Today)

Co z dotychczasowymi osobami korzystającymi z aplikacji łącznie daje ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. W ostatnim kwartale po raz pierwszy została przekroczona liczba 300 milionów aktywnych osób dziennie. Również po raz pierwszy ogólne przychody w trzymiesięcznym okresie przekroczyły kwotę miliarda dolarów.

Wyniki Facebooka za trzeci kwartał (źródło: TechCrunch)

Co miesiąc blisko 3 miliardy użytkowników jest aktywnych na Facebooku. Dzienna liczba stanowi prawie 2 miliardy. Całkowity przychód za Q3 wyniósł 29 miliardów dolarów. Wynik jest o 35% lepszy niż w zeszłym roku, ale oczekiwania rynku były wyższe. Spodziewano się, że przychód dobije do 29,58 miliardów.

Twitter ma już 211 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (źródło: Social Media Today)

Liczba wskazuje na wzrost względem 2020 roku. Jeśli porównasz wyniki za Q2 i Q2 w 2021, zobaczysz, że w ostatnim kwartale nie przybyło użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Wzrost był na poziomie pięciu milionów, a nowe osoby pochodziły spoza Ameryki Północnej. Ten fakt ma znaczenie dla przychodów Twittera, bo większość z nich napędzana jest właśnie przez użytkowników ze Stanów.

YouTube Brandcast (źródło: BRIEF)

Z badania ilościowego Why video robionego na próbie 2000 Polek i Polaków wynika, że Polacy są najbardziej przywiązani do YouTube. Tęskniliby za tą platformą czterokrotnie bardziej niż za telewizją. 81% użytkowników YouTube uważa, że oferuje on treści, jakich nie znajdą w innym miejscu. Kolejne badanie, którego wyniki były prezentowane podczas YouTube Brandcast, wskazują, że wspieranie promocji w TV za pomocą reklam wideo online zwiększa efektywność kampanii. Większą skutecznością w przypadku budowania świadomości marki cechuje się komunikacja na YouTube łącznie z telewizją niż kampanie realizowane na każdej z tych platform z osobna.
Podczas YouTube Brandcast przedstawione zostało również nowe podejście do tworzenia kreacji wideo. Oparte jest na formule 3A (Awareness & Action Ads). Więcej na ten temat wyciągniesz z poniższego filmu ?

Zwyczaje e-zakupowe Polaków w 2021 roku (źródło: Marketing przy Kawie)

Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. 60% internetowych konsumentów robi zakupy online kilka razy w miesiącu, a 3% dokonuje zakupów codziennie. Najczęściej kupowane są dodatki i odzież. 44% ankietowanych uważa, że na wzrost ich aktywności online wpłynęła pandemia. Niespełna 10% osób wydaje na zakupy online powyżej 500 zł miesięcznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *