Wykopalisko #7 | Liczby, trendy, statystyki

Generacja Z kr贸luje w dzisiejszym wpisie. Z reszt膮 nie tylko tam. Po艂owa tweet贸w, kt贸re pojawi艂y si臋 na Twitterze od maja 2020 do maja 2021, wysz艂a spod ich klawiszy. Pojawi艂 si臋 te偶 nowy go艣膰 o imieniu HENRY. A w艂a艣ciwie do艣膰 poka藕na grupa, kt贸ra powinna przyci膮gn膮膰 uwag臋 marketer贸w 馃槑

Co wydarza si臋 co minut臋 w internecie? (殴r贸d艂o: Social Media Today)

Co 60 sekund widzowie ogl膮daj膮 694 tysi膮ce godzin film贸w na YouTube, a u偶ytkownicy TikToka 167 milion贸w klip贸w. Na Twitterze pojawia si臋 575 tysi臋cy tweet贸w. Na Facebooku ludzie dziel膮 si臋 240 tysi膮cami zdj臋膰. Na Snapchacie u偶ytkownicy wysy艂aj膮 2 miliony wiadomo艣ci. Dzieje si臋 du偶o 馃く

Raport, wyja艣niaj膮cy kim s膮 osoby z pokolenia HENRY (藕r贸d艂o: NowyMarketing)

High Earner Not Rich Yet – tak po angielsku brzmi rozwini臋cie skr贸tu HENRY. Osoby z tej grupy maj膮 艣rednio mi臋dzy 25 a 45 lat. Wi臋kszo艣膰 posiada wykszta艂cenie wy偶sze i wykonuje g艂贸wnie prac臋 umys艂ow膮. Ceni wygodne 偶ycie, korzysta z gad偶et贸w technologicznych i nie stroni od adrenaliny. Ludzie z tej grupy to kolekcjonerzy prze偶y膰.

3/4 sklep贸w internetowych w Polsce ma problemy finansowe (藕r贸d艂o: BRIEF)

Ich liczba szybko wzrasta – obecnie jest ju偶 zarejestrowanych 51 tysi臋cy sklep贸w. Jednak tylko 23% znajduje si臋 w dobrej kondycji finansowej, a w bardzo dobrej zaledwie 1,5%. Rozwi膮zaniem tego problemu mo偶e by膰 maksymalne uproszczenie procesu zakupowego, bo a偶 70% os贸b porzuca sw贸j koszyk.

艢redni czas 偶ycia wsp贸艂czesnych firm to 12 lat (藕r贸d艂o: Marketer+)

Po艂owa organizacji potrafi przetrwa膰 maksymalnie dekad臋, 15% jest na rynku 30 lat, a 5% dobi艂o do 50. Jedn膮 z przyczyn kr贸tszego 偶ywotu s膮 niezauwa偶one zmiany na rynku, na kt贸re firma nie zareagowa艂a. Dlatego na odporno艣膰 firm pozytywnie wp艂ywa analityka biznesowa.

Global Millenial and Gen Z Survey (藕r贸d艂o: BRIEF)

Na szczycie listy osobistych obaw m艂odych ludzi znajduj膮 si臋 zdrowie, bezrobocie, a tak偶e zmiany klimatyczne. 28% przepytanych os贸b zacz臋艂o korzysta膰 lub korzysta z us艂ug firm, kt贸re s膮 przyjazne dla 艣rodowiska. Mniej ni偶 po艂owa ludzi wierzy, 偶e 艣wiat korporacji ma pozytywny wp艂yw na klimat. Wi臋cej w badaniu zrealizowanym przez Deloitte.

Statystyki od Twittera na temat generacji Z (藕r贸d艂o: Social Media Today)

M艂odzi s膮 przede wszystkim bardzo aktywni. Po艂owa tweet贸w opublikowana w okresie maj 2020 a maj 2021 by艂a dodana przez osoby w wieku 16-24 lat. Rozw贸j popularnych dyskusji jest r贸wnie偶 wynikiem ich zaanga偶owania. Badanie Twittera pokazuje, 偶e generacja Z jest bardziej otwarta ni偶 inne grupy, 偶eby zaanga偶owa膰 si臋 w dyskusj臋 pod dan膮 kampani膮 marki. Je艣li oczywi艣cie ta jest dobrze dostosowana do ich oczekiwa艅 馃槑

Samopoczucie polskich uczni贸w po roku zdalnej nauki (藕r贸d艂o: BRIEF)

Prawie po艂owa oceni艂a to jako negatywne do艣wiadczenie (vs 33% oceniaj膮cych pozytywnie). A偶 67% uczni贸w przyzna艂o, 偶e 艣ci膮ga艂o w czasie zaj臋膰 online. Co czwarta osoba ma 艣wiadomo艣膰, 偶e wyci膮gn臋艂a niski poziom wiedzy z edukacji prowadzonej zdalnie. Do tego 20% uczni贸w przejawia objawy depresji, a co piaty chcia艂by skorzysta膰 z pomocy psychologa lub pedagoga w szkole.

Rozpowszechnianie mowy nienawi艣ci na Facebooku spad艂o o 50% (藕r贸d艂o: Facebook)

Wed艂ug najnowszego raportu Facebooka rozpowszechnianie mowy nienawi艣ci stanowi obecnie 0,05% ogl膮danych tre艣ci. Co stanowi oko艂o 5 wy艣wietle艅 na ka偶de 10 000. To spadek w wysoko艣ci 50% wzgl臋dem ostatnich kwarta艂贸w.

Snapchat ma o 13 milion贸w wi臋cej aktywnych u偶ytkownik贸w dziennie (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Co z dotychczasowymi osobami korzystaj膮cymi z aplikacji 艂膮cznie daje ponad 500 milion贸w aktywnych u偶ytkownik贸w miesi臋cznie. W ostatnim kwartale po raz pierwszy zosta艂a przekroczona liczba 300 milion贸w aktywnych os贸b dziennie. R贸wnie偶 po raz pierwszy og贸lne przychody w trzymiesi臋cznym okresie przekroczy艂y kwot臋 miliarda dolar贸w.

Wyniki Facebooka za trzeci kwarta艂 (藕r贸d艂o: TechCrunch)

Co miesi膮c blisko 3 miliardy u偶ytkownik贸w jest aktywnych na Facebooku. Dzienna liczba stanowi prawie 2 miliardy. Ca艂kowity przych贸d za Q3 wyni贸s艂 29 miliard贸w dolar贸w. Wynik jest o 35% lepszy ni偶 w zesz艂ym roku, ale oczekiwania rynku by艂y wy偶sze. Spodziewano si臋, 偶e przych贸d dobije do 29,58 miliard贸w.

Twitter ma ju偶 211 milion贸w aktywnych u偶ytkownik贸w miesi臋cznie (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Liczba wskazuje na wzrost wzgl臋dem 2020 roku. Je艣li por贸wnasz wyniki za Q2 i Q2 w 2021, zobaczysz, 偶e w ostatnim kwartale nie przyby艂o u偶ytkownik贸w ze Stan贸w Zjednoczonych. Wzrost by艂 na poziomie pi臋ciu milion贸w, a nowe osoby pochodzi艂y spoza Ameryki P贸艂nocnej. Ten fakt ma znaczenie dla przychod贸w Twittera, bo wi臋kszo艣膰 z nich nap臋dzana jest w艂a艣nie przez u偶ytkownik贸w ze Stan贸w.

YouTube Brandcast (藕r贸d艂o: BRIEF)

Z badania ilo艣ciowego Why video robionego na pr贸bie 2000 Polek i Polak贸w wynika, 偶e Polacy s膮 najbardziej przywi膮zani do YouTube. T臋skniliby za t膮 platform膮 czterokrotnie bardziej ni偶 za telewizj膮. 81% u偶ytkownik贸w YouTube uwa偶a, 偶e oferuje on tre艣ci, jakich nie znajd膮 w innym miejscu. Kolejne badanie, kt贸rego wyniki by艂y prezentowane podczas YouTube Brandcast, wskazuj膮, 偶e wspieranie promocji w TV za pomoc膮 reklam wideo online zwi臋ksza efektywno艣膰 kampanii. Wi臋ksz膮 skuteczno艣ci膮 w przypadku budowania 艣wiadomo艣ci marki cechuje si臋 komunikacja na YouTube 艂膮cznie z telewizj膮 ni偶 kampanie realizowane na ka偶dej z tych platform z osobna.
Podczas YouTube Brandcast przedstawione zosta艂o r贸wnie偶 nowe podej艣cie do tworzenia kreacji wideo. Oparte jest na formule 3A (Awareness & Action Ads). Wi臋cej na ten temat wyci膮gniesz z poni偶szego filmu 馃槑

Zwyczaje e-zakupowe Polak贸w w 2021 roku (藕r贸d艂o: Marketing przy Kawie)

Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijaj膮cych si臋 w Europie. 60% internetowych konsument贸w robi zakupy online kilka razy w miesi膮cu, a 3% dokonuje zakup贸w codziennie. Najcz臋艣ciej kupowane s膮 dodatki i odzie偶. 44% ankietowanych uwa偶a, 偶e na wzrost ich aktywno艣ci online wp艂yn臋艂a pandemia. Niespe艂na 10% os贸b wydaje na zakupy online powy偶ej 500 z艂 miesi臋cznie.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *