Wybrałam dla ciebie (i nie ukrywam, dla siebie również) tylko pięć artykułów. Tyle powinno jednak wystarczyć, żeby dowiedzieć się, jakie są zasady projektowania skutecznych reklam w Google, czym są aplikacje customizowane i w modelu SaaS, a także czego unikać, żeby nie mieć obcinanego zasięgu na Facebooku. Dowiesz się jeszcze więcej, gdy klikniesz w podpięte linki ?
Błędy SEO na nowej stronie – czego unikać (źródło: Marketing przy Kawie)
Twoja witryna powinna być nie tylko ładna, ale również odpowiednio skonfigurowana. Na swojej liście kroków do odhaczenia zapisz następujące działania: zastosowanie przekierowań 301, optymalizacja grafik, dobrze sformułowane tagi, odpowiednie nagłówki, właściwa porcja treści na stronie, działająca nawigacja w sklepie, korzystanie z przyjaznych użytkownikowi aliasów, unikanie błędów 401, dobrze zbudowana sitemapa, korzystanie z narzędzi analitycznych.
Aplikacje mobilne customizowane vs aplikacje w modelu SaaS (źródło: NowyMarketing)
Te pierwsze to aplikacje tworzone od podstaw, zgodnie z wytycznymi ze strony klienta. Te drugie (software as a service) są rozliczane abonamentowo, oparte o gotowe moduły i mają niższy koszt wdrożenia. Zaletami aplikacji customizowanych są: maksymalne dopasowanie do potrzeb, możliwość wdrożenia indywidualnych rozwiązań, pełna personalizacja produktu, rozwój aplikacji zgodnie z oczekiwaniami klienta. Po drugiej stronie aplikacje w modelu SaaS, których plusami są: niskie koszty początkowe, krótszy czas oczekiwania na wdrożenie, wiele dostępnych modułów, możliwość pełnego obrandowania aplikacji.
Poradnik od Google na temat projektowania skutecznych reklam (źródło: Social Media Today)
Na początek „przydatność” – tego przede wszystkim oczekują odbiorcy od marek. 78% ankietowanych przez Google osób uważa, że reklamy powinny pokazywać, w jaki sposób produkt będzie pomocny w codziennym życiu. Poradnik od Google wychodzi od czterech kluczowych spraw: #1. Prowadź za pomocą wyraźnego CTA, #2. Łącz się w sposób autentyczny, z dużym wachlarzem różnych formatów, #3. Projektuj z myślą o mniejszych ekranach, #4. Daj swoim kreacjom czas na bycie przetestowanym. Rozwiniecie znajdziesz w całym poradniku.
Wskazówki od Facebooka na temat dystrybucji treści na ich kanale (źródło: Facebook)
Poradnik dotyczy contentu, jakiego należy unikać, jeśli nie chce się mieć ograniczonego dotarcia do użytkowników. To treści, które są problematyczne lub niskiej jakości. Zastanawiasz się, na co dokładnie powinieneś zwrócić uwagę? Na liście znajdziesz sporo przykładów, w tym zalecenia, aby unikać treści sztucznie zwiększających aktywność, sensacyjnego contentu na temat zdrowia czy treści bliskich naruszenia Standardów społeczności. Całość TUTAJ.
Poradnik dla internetowego reklamodawcy od IAB Polska (źródło: Marketing przy Kawie)
W czwartej edycji poruszone są takie tematy, jak: SXO – czyli synergia działań SEO i UX, GA 4 jako nowy złoty standard analityki internetowej, Google Merchant Centre, Lejek sprzedażowy w kampaniach na Facebooku, Reklama elastyczna display w Google Ads. Cały dokument do przeczytania TU.