Przepis na reklamy od TikToka, Twittera i Google ­čĹĘÔÇŹ­čŹ│

Autentyczno┼Ť─ç, przydatno┼Ť─ç, cz─Östotliwo┼Ť─ç. Zacznij od zapami─Ötania tych trzech s┼é├│w. Za par─Ö zda┼ä i akapit├│w przekonasz si─Ö, ┼╝e s─ů kluczowymi sk┼éadnikami. Sprawi─ů, ┼╝e reklamy b─Öd─ů nie tyle zjadliwe, co ┼éatwo przyswajalne i po prostuÔÇŽ dobre ­čĄî Co jeszcze polecaj─ů tytu┼éowe kana┼éy?

Zar├│wno TikTok, jak Google s─ů ze sob─ů zgodni – tworz─ůc reklamy, nie mo┼╝esz zapomina─ç o tym, aby by┼éy autentyczne. Mo┼╝na to uzna─ç za pewn─ů oczywisto┼Ť─ç. Ale po prawdzie, jak cz─Östo widzisz autentyczne reklamy? No w┼éa┼Ťnie.

Na tym nie ko┼äcz─ů si─Ö konkretne wskaz├│wki. W ostatnich tygodniach TikTok, Twitter oraz Google podzielili si─Ö ze ┼Ťwiatem zbiorem porad – zebranych na stronie internetowej lub w praktycznych dokumentach. Za moment dostaniesz do nich linki, a tak┼╝e bonus – moje notatki ­čśÄ Czyli wszystko to, co w mojej opinii jest szczeg├│lnie warte zapami─Ötania.

Google m├│wi: B─ůd┼║ przydatny (┼║r├│d┼éo: blog.google)

78% konsument├│w uwa┼╝a, ┼╝e w reklamach powinno by─ç pokazane, w jaki spos├│b dana oferta lub us┼éuga b─Ödzie pomocna w ┼╝yciu codziennym. To nie jedyna rzecz, na kt├│r─ů zwraca uwag─Ö Google. Swoje wskaz├│wki, kt├│re zawar┼é w poradniku ÔÇ×Build better creative for your performance marketingÔÇŁ, zamkn─ů┼é w czterech g┼é├│wnych kategoriach: #1. Prowad┼║ za pomoc─ů wyra┼║nego CTA, #2. ┼ü─ůcz si─Ö w spos├│b autentyczny za pomoc─ů szerokiego wachlarza kreacji, #3. Projektuj z my┼Ťl─ů o ma┼éych ekranach, #4. Daj kreacjom czas na bycie przetestowanymi. Przy ka┼╝dej dorzuca kilka dodatkowych porad:

#1. Prowad┼║ za pomoc─ů wyra┼║nego CTA:

  • Bez tego odbiorcy mog─ů si─Ö nie zorientowa─ç, co oferujesz, a tak┼╝e jak maj─ů dokona─ç akcji.
  • U┼╝ywaj CTA w nag┼é├│wkach i opisach, wraz z podkre┼Ťleniem wyra┼║nych korzy┼Ťci zwi─ůzanych z zainteresowaniami odbiorc├│w lub w odniesieniu do tego, co wyszukuj─ů.
  • Personalizuj przekaz i zwracaj si─Ö bezpo┼Ťrednio do odbiorcy. Personalizowane nag┼é├│wki s─ů o 1,3x skuteczniejsze, a personalizowane opisy dzia┼éaj─ů a┼╝ dwukrotnie lepiej.
  • Podkre┼Ťlaj informacje na temat produktu i oferty. Nag┼é├│wki z ofert─ů s─ů o 38% skuteczniejsze, a opisy o 27% lepsze (w por├│wnaniu z kreacjami bez tej informacji).

#2. ┼ü─ůcz si─Ö w spos├│b autentyczny za pomoc─ů szerokiego wachlarza kreacji:

  • Im wi─Öcej b─Ödziesz mie─ç kreacji, tym system w spos├│b bardziej efektywny b─Ödzie w stanie wybra─ç te reklamy, kt├│re s─ů najskuteczniejsze.
  • Grupy reklam tw├│rz wok├│┼é w─ůskich temat├│w i unikaj generycznych tre┼Ťci.
  • Zapoznaj si─Ö ze wskaz├│wkami dla ka┼╝dej konkretnej kampanii (w jednej mog─ů by─ç rekomendowane 3 kreacje, a w drugiej do 20).
  • Zaprezentuj rzeczywisty, z ┼╝ycia wzi─Öty kontekst i poka┼╝ produkt, kt├│ry u┼╝ywany jest przez jedn─ů lub wi─Öcej os├│b. Zdj─Öcia prezentuj─ůce ludzi dzia┼éaj─ů o 30% lepiej.

#3. Projektuj z my┼Ťl─ů o ma┼éych ekranach:

  • U┼╝ywaj w─ůskich kadr├│w i jasnego, naturalnego o┼Ťwietlenia, aby kierowa─ç wzrokiem odbiorcy i pomoc mu szybko po┼é─ůczy─ç kreacj─Ö z wezwaniem do dzia┼éania.
  • Obrazy bez tekstu (lub z tekstem poni┼╝ej 20 znak├│w) maj─ů 1,2x wy┼╝sz─ů skuteczno┼Ť─ç w realizacji celu kampanii.
  • Korzystaj z jasno┼Ťci i kontrastu, aby grafika by┼éa dobrze widoczna na ma┼éych ekranach.
  • Przedstaw mark─Ö w ci─ůgu pierwszych 5 sekund.

#4. Daj kreacjom czas na bycie przetestowanymi:

  • Daj nowym kampaniom co najmniej trzy tygodnie, ┼╝eby zebra─ç informacje na temat najlepiej dzia┼éaj─ůcych zasob├│w i m├│c zoptymalizowa─ç wyniki.
  • Wymieniaj reklamy, kt├│re s─ů oznaczone, jako ÔÇ×s┼éabeÔÇŁ.
  • Unikaj nag┼é├│wk├│w powielaj─ůcych tekst w opisie oraz kreacji, kt├│re nie nawi─ůzuj─ů do wezwania do dzia┼éania.

Twitter radzi: Zadbaj o regularno┼Ť─ç (┼║r├│d┼éo: Twitter Agency Playbook)

W dokumencie stworzonym dla agencji swoj─ů narracj─Ö zaczyna od superlatyw├│w. ┼╗e na Twitterze mo┼╝na zaobserwowa─ç 40% wy┼╝szy zwrot z inwestycji w reklamy (versus inne media i kana┼éy spo┼éeczno┼Ťciowe). ┼╗e marketer ma o 2,3x wi─Öksze szanse na osi─ůgni─Öcie zak┼éadanego KPI, je┼Ťli w swoim planie promocji uwzgl─Ödnia Twittera. Dalej pojawiaj─ů si─Ö informacje, kt├│re nie b─Öd─ů ju┼╝ tak dyskusyjne. Zatem b─Ödzie o nich ­čśÄ

#1. Pisz dobre tweety:

  • Tweet powinien by─ç zwi─Öz┼éy i konkretny. Te najbardziej efektywne posiadaj─ů 50-100 znak├│w.
  • Hashtagi s─ů skuteczne, je┼Ťli wi─ů┼╝esz je z jakim┼Ť wydarzeniem lub okazj─ů. S─ů klikalne i mog─ů odwr├│ci─ç uwag─Ö odbiorcy od akcji, jakiej od niego oczekujesz. Z tego powodu nie dodawaj wi─Öcej ni┼╝ 1-2 hashtag├│w.
  • Tweet powinien posiada─ç wyra┼║ne CTA.
  • Regularne tweetowanie pomo┼╝e utrzyma─ç obecno┼Ť─ç na Twitterze. Na pocz─ůtek warto publikowa─ç 2-3 organicznych tweet├│w dziennie oraz 3-5 tweet├│w tygodniowo w przypadku kampanii.
  • Materia┼éy wizualne powinny przyci─ůga─ç wzrok, by─ç skupione na kluczowym przekazie. Na obrazach nie powinno by─ç za du┼╝o tekstu, a filmy powinny trwa─ç nie d┼éu┼╝ej, ni┼╝ 15 sekund, mie─ç wyra┼║ny branding i by─ç zrozumia┼ée bez d┼║wi─Öku.

#2. Kampania – najlepsze praktyki:

  • Eksperymentuj z r├│┼╝nymi i r├│wnoleg┼éymi kampaniami, ┼╝eby znale┼║─ç odpowiedni miks dla siebie lub swojego klienta.
  • W ka┼╝dej kampanii wykorzystuj kilka format├│w reklamowych. Stosowanie co najmniej 3 reklam zwi─Öksza ┼Ťwiadomo┼Ť─ç kampanii o 20%, a zamiar zakupu o 7%.
  • Branding w wideo powinien pojawi─ç si─Ö w pierwszych 3 sekundach (a najlepiej pozostawa─ç na ekranie przez ca┼éy czas).
  • Unikaj wprowadzania zmian przez pierwsze 5 dni w kampaniach promuj─ůcych aplikacj─Ö.
  • Aby zoptymalizowa─ç aktywne kampanie, pami─Ötaj, aby cz─Östo od┼Ťwie┼╝a─ç kreacje i zawsze mie─ç aktywnych kilka tweet├│w dla danej kampanii.
  • Modyfikuj stawki, je┼Ťli widzisz, ┼╝e jaka┼Ť kampania idzie ┼Ťwietnie i warto w ni─ů jeszcze mocniej zainwestowa─ç.
  • Spr├│buj przyj─ů─ç spos├│b my┼Ťlenia na Twitterze. Poznaj j─Özyk danej spo┼éeczno┼Ťci i docieraj do niej w oparciu o adekwatne hashtagi, konta oraz s┼éowa kluczowe, kt├│re b─Öd─ů dla niej autentyczne.
  • Podczas targetowania znajd┼║ odpowiedni balans s┼é├│w kluczowych. W przypadku wi─Ökszo┼Ťci kampanii Twitter zaleca, ┼╝eby stosowa─ç 25-50 w┼éa┼Ťciwych s┼é├│w kluczowych.

TikTok podkre┼Ťla: Serwuj natywne do┼Ťwiadczenie (┼║r├│d┼éo: tiktok.com)

W jego sercu le┼╝y content ÔŁĄ´ŞĆ Dlatego, je┼Ťli my┼Ťlisz o obecno┼Ťci na TikToku, to skup si─Ö na tre┼Ťciach. Platforma uwa┼╝a, ┼╝e kluczem do sukcesu jest autentyczno┼Ť─ç. Firmy osi─ůgaj─ů na kanale dobre wyniki, je┼Ťli serwuj─ů u┼╝ytkownikom natywne do┼Ťwiadczenie. Dlatego nie potrzebujesz du┼╝ego bud┼╝etu do tworzenia kreacji. TikTok zaleca, ┼╝eby korzysta─ç z wbudowanych narz─Ödzi. Firmy detaliczne, kt├│re pos┼éucha┼éy tej rady, dociera┼éy z kreacjami 14x bardziej efektywnie.

#1. TikTok 101 – porady na start:

  • Aby dociera─ç do nowych odbiorc├│w, trzeba na bie┼╝─ůco dzieli─ç si─Ö r├│┼╝norodnym contentem. Na pocz─ůtek postaraj si─Ö publikowa─ç 1-4 film├│w dziennie, ┼╝eby sprawdzi─ç, jak s─ů odbierane r├│┼╝nego rodzaju tre┼Ťci.
  • D┼║wi─Ök nie jest kwesti─ů drugorz─Ödn─ů – to istotny element kreacji na TikToku.
  • Filmy powinny by─ç kr├│tkie, skoncentrowane na danym temacie i wci─ůgaj─ůce.
  • Dodanie podpisu pod filmem wzmacnia jego przekaz. Warto uwzgl─Ödni─ç w nim hashtagi.
  • ÔÇ×Swipe upÔÇŁ to dzia┼éanie, do kt├│rego nie zach─Öca si─Ö u┼╝ytkownik├│w TikToka (poniewa┼╝ taki ruch powoduje przej┼Ťcie do kolejnego filmu). Zamiast tego zach─Öcaj, ┼╝eby odbiorcy klikn─Öli w przycisk – je┼Ťli taki jest cel twojej reklamy.
  • Zadbaj o to, aby produkowa─ç na bie┼╝─ůco nowe, od┼Ťwie┼╝one reklamy. Unikalno┼Ť─ç i kreatywno┼Ť─ç pomog─ů osi─ůgn─ů─ç lepsze wyniki.
  • Nie korzystaj na TikToku z kreacji, kt├│rych u┼╝ywasz na innych platformach – tw├│rz dedykowane tre┼Ťci.
  • Nie oczekuj, ┼╝e ka┼╝da reklama przyczyni si─Ö do osi─ůgni─Öcia sukcesu na TikToku.

To z grubsza tyle. Ka┼╝dy z powy┼╝szych kana┼é├│w wymaga innego podej┼Ťcia. Oczekiwania u┼╝ytkownik├│w wzgl─Ödem contentu na tych platformach b─Öd─ů r├│┼╝ne. Wynika to oczywi┼Ťcie z ich motywacji – po co innego zagl─ůdaj─ů do TikToka, po co innego do Twittera i Google. W tym wszystkim uderza jednak powtarzalno┼Ť─ç niekt├│rych porad. Bo pewne kwestie s─ů niezmienne, niezale┼╝nie od danego medium spo┼éeczno┼Ťciowego.

  • Tw├│rz autentyczny content – bo w ┼╝adnym miejscu odbiorcy nie b─Öd─ů dobrze reagowa─ç na sztuczno┼Ť─ç, czy na tre┼Ťci niedopasowane do kana┼éu i do do┼Ťwiadczenia, jakiego si─Ö tam spodziewaj─ů.
  • B─ůd┼║ przydatny – bo to jeden z lepszych trigger├│w wzmacniaj─ůcych u danego odbiorcy potrzeb─Ö. No i warto po prostu troszczy─ç si─Ö o ludzi.
  • Publikuj z odpowiedni─ů cz─Östotliwo┼Ťci─ů – bo ┼éatwiej b─Ödzie wtedy ciebie zobaczy─ç i zapamieta─ç. Tobie z kolei mo┼╝e by─ç pro┼Ťciej zrozumie─ç, co naprawd─Ö lubi─ů tw├│j odbiorcy.

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s─ů oznaczone *