Wykopalisko #6 | Co nowego? Co na horyzoncie?

We wrześniu Twitter coraz częściej testuje upodabnianie się do innych społecznościówek. Tu sprawdza przyciski reakcji, tam sprawdza grupy (które u siebie nazywa Communities). Do tego dorzuca e-commercowe opcje i rozszerza dostęp do sposobów na monetyzację swojej obecności na jego kanale. Coraz więcej marek może też skorzystać z Profesjonalnych Profili. Pod względem wprowadzania i sprawdzania nowych funkcji nie ustępuje kroku Facebookowi, choć dystans do przebycia ma zdecydowanie dłuższy 🙃 Przed Tobą skromniejsza liczba newsów ➡️ 25.

TikTok Creator Marketplace API dostępne dla zewnętrznych programistów (źródło: Social Media Today)

Dzięki temu inne platformy mogą zintegrować u siebie listę twórców działających na TikToku. To krok w stronę monetyzacji treści tworzonych przez influencerów, co z kolei dla TikToka oznacza potencjalny wzrost popularności oraz lojalności. Sama platforma – Creator Marketplace – miała swoją premierę w 2019 roku.

W Stanach i Kanadzie pojawiło się Facebook Fantasy Games (źródło: Facebook)

Użytkownicy mają dostęp do darmowych gier prognostycznych z kategorii sport, TV oraz pop kultura. Są prostsze niż standardowe gry tego rodzaju, dzięki czemu więcej osób może skorzystać z nowej rozrywki na Facebooku.

Facebook testuje Ad Strategy (źródło: Social Media Today)

Niektórzy z reklamodawców mogą zacząć korzystać z nowej opcji automatyzowania swoich działań promocyjnych. Nie będzie potrzebne konfigurowanie kilku kampanii, tworzenie lejków – wystarczy, że wybierzesz strategię reklamową, odpowiesz na kilka pytań, a Facebook za ciebie stworzy kampanię, która przeprowadzi potencjalnych klientów przez lejek sprzedażowy. Ta funkcja po raz kolejny przypomina, że nie wystarczy umieć konfigurować kampanie, żeby być dobrym marketerem.

Facebook Gaming wzbogacone o muzykę, którą można dodać w tle (źródło: Facebook)

Wszyscy partnerzy oraz twórcy gamingowi należący do programu Level Up mogą dodać muzykę w tle podczas swoich transmisji na żywo. Facebook z okazji premiery nowej funkcji zorganizował wydarzenie #PlayLoud, czyli serię transmisji na żywo, podczas których swoje siły łączą popularni DJe oraz twórcy gamingowi.

Twitter być może wkrótce dołączy do grona społecznościówek serwujących e-commercowe opcje (źródło: Social Media Today)

Wśród zapowiadanych funkcji listy produktów, na stałe podpięte pod profil biznesowy, które będzie można zapisywać lub dokonywać zakupu. Aktualnie osoby, które korzystają z opcji Super Follow, mają dostępną zakładkę „Zakupy”, w której wyświetlają się zakupione płatne subskrypcje lub cyfrowe bilety kupione na Twitterze.

Meetrics oferuje narzędzie do zaawansowanych pomiarów efektywności reklam (źródło: Brief)

Tym razem wzięli na tapet efektywność reklamy wideo. Advance Video Metrics pozwoli monitorować skuteczność reklam na różnych platformach (w tym YouTube). Dzięki narzędziu będziesz mógł zweryfikować widoczność, a także słyszalność reklamy. Wyniki będą zestawiane ze średnią międzynarodową, ale możesz ustalić też własne kryteria, które będą oznaczały, że twoje reklamy działają efektywnie.

Communities – nowa opcja testowana przez Twittera (źródło: TechCrunch)

Platforma chce umożliwić swoim użytkownikom prowadzenie wygodnej dyskusji wokół konkretnych tematów. Comminities to takie facebookowe grupy. Użytkownik może publikować treści skierowane do osób interesujących się tymi samymi rzeczami – nie do całej grupy swoich followersów. Comminities będą mogły być tworzone przez użytkowników, ale w najbliższych miesiącach dostęp do funkcji będzie ograniczony. Pierwsze Communities będą poświęcone takim popularnym tematom, jak psy, pogoda czy astrologia 😉

Premiera sekcji „Explore” na Tinderze (źródło: TechCrunch)

Tinder regularnie stara się uczynić ze swojej aplikacji faktyczne medium społecznościowe. Tym razem dodał sekcję „Explore”, w której będzie można wyszukać wydarzenie i do niego dołączyć. Drugą połówkę będzie można teraz wyszukać również po zainteresowaniach lub nawiązać krótką rozmowę, zanim zdecyduje się na „swipe right”.

Ray-Ban Stories od Facebooka – inteligentne okulary pierwszej generacji (źródło: Facebook)

Dzięki nim możesz zrobić zdjęcie, nagrać 30-sekundowy film, słuchać muzyki, a nawet dzwonić. Całość możesz obsługiwać dzięki komendom głosowym przekazywanym Asystentowi Facebooka. Cena zaczyna się do 299 dolarów. Okulary można kupić online, a także w wybranych sklepach w różnych miejscach na świecie.

Twitter testuje w Turcji przyciski reakcji (źródło: Social Media Today)

I są to testy na żywo, dostępne dla wszystkich użytkowników z Turcji. Oprócz dotychczasowego ❤️, na tweety można zareagować klikając w 🤔, 😢, 😂 oraz 👏. Podobnie, jak na Facebooku, trzeba przytrzymać przycisk, żeby wyświetliła się pełna lista dostępnych emoji. I podobnie, jak na tamtej platformie, również pod tweetami będzie prezentowany podgląd na to, jakie reakcje zostały wybrane przez użytkowników.

Ciemny tryb od LinkedIna (źródło: Social Media Today) oraz od Google (źródło: WeRSM)

LinkedIn w końcu dołączył do społecznościówek oferujących tryb ciemny. Można z niego korzystać na komputerach oraz urządzeniach mobilnych. Używanie wyszukiwarki Google może się odbywać również w ciemniejszych barwach. Google prowadził testy tej opcji już w zeszłym roku. W ciągu najbliższych tygodni będzie dostępna dla użytkowników globalnie.

LinkedIn oferuje 25 milionów dolarów funduszu dla twórców (źródło: TechCrunch)

Jeśli brać pod uwagę możliwość monetyzowania tworzonych przez siebie treści, to LinkedIn pozostawał w tyle w tej kwestii. To powinno się zmienić po wystartowaniu programu Creator Accelerator (można było się do niego zgłaszać do 12 października). W programie mogą brać udział obecnie tylko osoby mieszkające w Stanach Zjednoczonych. Oprócz wsparcia mentoringowego otrzymają 15 tysięcy dolarów na rozwój swojej influencerskiej kariery na LinkedInie.

Twitter rozszerzył dostęp do Profesjonalnych Profili oraz biletowanych Spaces (źródło: Social Media Today)

Choć nadal nie są to opcje dostępne globalnie. Z Profesjonalnych Profili mogą korzystać firmy, które otrzymały zaproszenie od Twittera. Biletowane Spaces są dostępne dla wszystkich zatwierdzonych gospodarzy.

Zakupy bez opuszczania Pinteresta dostępne w kolejnych regionach (źródło: Social Media Today)

Do grona szczęśliwców dołączają Austria, Brazylia, Włochy, Meksyk, Holandia, Hiszpania oraz Szwajcaria.

Więcej zautomatyzowanego targetowania do Facebooka (źródło: Social Media Today)

Reklamodawcy, którzy korzystają z celu „Konwersja” mogą włączyć funkcję rozszerzania targetowania, która do tej pory nie była dostępna. To oznacza, że reklama będzie kierowana nie tylko do grupy odbiorców związanej z daną marką, ale także do osób, które zostaną ocenione przez Facebooka, jako skłonne do dokonania konwersji.

Integracja Vimeo Create z Business Suite od Facebooka (źródło: Social Media Today)

Vimeo Create pozwala tworzyć i edytować wideo. Do dyspozycji masz sporo szablonów, które pozwolą tobie stworzyć treści dobrze dopasowane do danego kanału społecznościowego. Filmy możesz przygotowywać w oparciu o materiały statyczne, a także dodawać nakładki graficzne i tekstowe, przejścia czy muzykę. Narzędzie jest płatne (koszty zaczynają się od 23 zł/m-c). Ale robiąc wideo w ten sposób i tak możesz sporo zaoszczędzić. Vimeo Create zintegrowane jest również z Pinterestem oraz TikTokiem.

Super Follow wygenerowało na Twitterze w ciągu dwóch tygodni dochód na poziomie ponad 6 tysięcy dolarów (źródło: TechCrunch)

Co nie jest porywającym wynikiem. Dostęp dla twórców jest ograniczony, ale dla subskrybentów już nie. Każdy może zdecydować się na co miesięczną subskrypcję (od 2,99$). Super Follow potrzebuje jeszcze trochę czasu na rozbieg.

Chińska streamerka Viya jedną z najbardziej wpływowych osób na świecie (źródło: NowyMarketing)

Niesamowite wyniki wykręca na platformie Taobao, z wykorzystaniem formatu live commerce. Ma na swoim koncie sprzedaż między innymi 430 tys. kg ryżu, a także start rakiety za 5,5 mln dolarów. Poza tym jest filantropką, co było jedną z przyczyn umieszczenia jej na liście najbardziej wpływowych osób. Oprócz jej nazwiska znajdziesz tam również takie postacie, jak Joe Biden czy Donald Trump.

Pinterest testuje udostępnianie Idea Pins bezpośrednio w Stories na Facebooku oraz Instagramie (źródło: Social Media Today)

Opcja dostępna jest dla wybranych osób i pozwala potencjalnie zwiększyć zasięg treści tworzonych na Pintereście. W maju tego roku format Idea Pins został udostępniony wszystkim użytkownikom.

Wpływ zmian prywatności w urządzeniach Apple na Facebooka i targetowanie (źródło: TechCrunch)

Akcje Facebooka na giełdzie spadły o 4% po tym, jak opublikował notatkę informującą, że liczba konwersji jest prawdopodobnie wyższa, niż to, co prezentowane jest w jego narzędziach analitycznych. Planuje ulepszyć modelowanie konwersji oraz możliwości ich śledzenia, żeby zmierzyć się z tym problemem. Zaniżona była między innymi liczba konwersji dokonywana na komputerach z systemem iOS – różnica stanowi około 15%. W obliczu zmian dotyczących prywatności w urządzeniach od Apple, Facebook rekomenduje, żeby dać sobie 72 godziny na optymalizację i ocenę efektywności kampanii, zamiast robić to codziennie – tak, jak było to praktykowane do tej pory.

Możliwość dawania napiwków twórcom na Twitterze dostępna dla wszystkich użytkowników (źródło: Social Media Today)

No dobra, nie dla wszystkich, a dla osób, które posiadają urządzenie z iOS. Na komputerze i Androidzie opcja będzie wprowadzana w ciągu najbliższych tygodni. Funkcję włącza się na swoim profilu – łącząc ją z platformą, która ma pośredniczyć w transakcji (np. Patreon). Można nawet sięgnąć po swoje Bitcoiny, żeby dać napiwek 💸 Więcej o tej opcji przeczytasz na na TEJ stronie.

Instagram zawiesza „Instagram Kids” (źródło: Facebook)

Jednocześnie kontynuuje pracę nad tworzeniem i udoskonalaniem narzędzi, które pozwolą rodzicom na przejęcie większej kontroli nad tym, jak ich dzieci korzystają z aplikacji. Facebook uznaje produkt za ważny, ale swoje wysiłki kieruje w stronę lepszego zrozumienia zapotrzebowania na produkt (we współpracy z rodzicami oraz ekspertami).

TikTok dobił do miliarda użytkowników (źródło: Social Media Today)

W styczniu 2018 posiadał 54 miliony użytkowników, co oznacza, że osiągnięcie tego pułapu zajęło mu ponad trzy lata. I to wcale nie jest wolne tempo, bo Instagram osiągnął miliard użytkowników po przeszło pięciu. TikTok mierzył się z różnymi przeciwnościami, otarł się o bycie zbanowanym w Stanach Zjednoczonych i nadal trzyma się w naprawdę dobrej kondycji.

Premiera Reels na Facebooku w Stanach Zjednoczonych (źródło: Facebook)

Co zwiększa zasięg treści, jakimi dzielą się influencerzy. Z artykułu od Facebooka dowiesz się, jakie inne nowości były ostatnio wprowadzane, a także w jaki sposób twórcy mogą zarabiać na tworzonym przez siebie contencie.

Grupowe chaty na Messengerze łączące kontakty z Facebooka i Instagrama (źródło: TechCrunch)

Poza tym w grupowych wiadomościach na Instagramie będzie można tworzyć ankiety, a także korzystać z opcji wspólnego oglądania, podczas którego będzie można zobaczyć razem Reels lub filmy z IGTV.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *