Autentyczny, czyli szczery, niekłamany, prawdziwy, zgodny z rzeczywistością. Tak mówi słownik PWN, ale to słowo podkreśla również TikTok. Bez tego przymiotnika, a właściwie tej zasady, ciężko o skuteczną komunikację na jego kanale. Wśród dzisiejszych wskazówek znajdziesz kreatywny poradnik od TikToka. A w nim odkryjesz, co to znaczy być autentycznym ?
7 grzechów w soszialowym designie (źródło: Social Media Today)
Jesteś grzesznikiem, jeżeli korzystasz z niewyraźnych zdjęć, używane przez ciebie fonty ciężko przeczytać, wybierasz nieodpowiednie kolory, nie tworzysz treści dostosowanych do różnych urządzeń, wykorzystujesz zdjęcia ze Stocka, twoje obrazy są przepełnione treścią, a także gdy nie używasz siatki.
Nowy Agency Playbook od Twittera (źródło: Social Media Today)
Pierwszy pojawił się w 2019 i wymagał odświeżenia. W nowym dokumencie znajdziesz wskazówki na temat tworzenia skutecznych kampanii, trochę statystyk, zaktualizowane specyfikacje reklam, case studies. Czyli 41 stron całkiem przydatnych informacji ? Wśród nich porady, żeby tweety miały 50-100 znaków, żeby nie używać więcej niż 1-2 hashtagów, żeby publikować, w ramach dobrego rozruchu, 2-3 tweetów organicznych dziennie oraz 3-5 płatnych tweetów tygodniowo. Więcej TUTAJ.
Marketingowy poradnik od Snapchata z okazji Halloween (źródło: Social Media Today)
80% użytkowników Snapchata planuje korzystać z tej aplikacji w czasie Halloween (z dominacją osób ze Stanów oraz Kanady). 230 milionów snapchatterów korzystało z efektów AR podczas zeszłorocznych obchodów tego święta. To o 15% więcej niż w pozostałe dni. Ludzie w tym okresie są też otwarci na zakupy. 64% użytkowników planuje coś kupić z okazji Halloween. Pełen raport na TEJ stronie.
Creative Solutions od TikToka (źródło: Social Media Today)
Kluczowy przekaz, jaki wybrzmiewał z dokumentu, to uczenie się tworzenia treści na podstawie najlepiej działającego organicznego contentu. Kreacje muszą być dostosowane do tego kanału, powinny być natywne i dobrze wpisywać się w to, czego użytkownicy spodziewają się zobaczyć na TikToku. Poradnik od TikToka zawiera wskazówki na temat tego, jak stworzyć taki autentyczny content. Wśród nich aspekt, który w mniejszym stopniu dotyczy Facebooka czy Instagrama – na TikToku treści są zawsze konsumowane z dźwiękiem. Nie można tego traktować jako opcji, ale uznać za konieczność ? Komplet przydatnych tipów TUTAJ.
14 wskazówek od SEMrush, które mogą poprawić jakość twojego copy (źródło: Social Media Today)
W artykule znajdziesz sporo konkretów, a wskazówki nie ograniczają się do porad w stylu „rób świetny content”. SEMrush doradza, żeby #1. upewniać się, czy ma się dobrą strategię słów kluczowych, #2. zastanowić się, jak zoptymalizować nagłówek, #3. od razu zainteresować czymś czytelnika, #4. omawiać szczegółowo temat, #5. być skoncentrowanym, #6. dopasować czytelność tekstu do odbiorców, #7. unikać dużych paragrafów i długich zdań, #8. korzystać z dostosowanego i spójnego tonu wypowiedzi, #9. dodawać odpowiednie linki, #10. uwzględniać grafiki, #11. skupić się na opowiedzeniu historii, #12. pisać i projektować z myślą o pozyskiwaniu leadów, #13. kończyć content kluczową myślą, #14. traktować czytelnika na pierwszym miejscu i tworzyć dla niego.
Pod każdą ze wskazówek znajdziesz dodatkowe porady – po więcej kliknij TU.
Poradnik od LinkedIna na temat budowania marki na jego kanale (źródło: Social Media Today)
LinkedIn regularnie dzieli się wskazówkami z marketerami. Tym razem zaserwował 33 strony, na których wyczerpuje temat budowania marki na ich kanale. Wśród porad znajdziesz kilka sposobów na to, jak „zostać na dłużej” w głowach potencjalnych konsumentów. Kluczowe czynniki to maksymalizowanie zasięgu, korzystanie z efektywnego brandingu, wykorzystywanie większej liczby kreacji, żeby poprawić częstotliwość, korzystanie z mocno angażujących formatów, używanie rozszerzania targetowania, mierzenie długotrwałego wpływu marki oraz angażowanie organicznym contentem. Więcej bezpośrednio u LinkedIna.
Czas na świąteczny poradnik od Facebooka (źródło: Social Media Today)
Były wskazówki od Pinteresta. Były od Reddita. Teraz przyszła pora na Facebooka. Tym razem koncentruje się na systemie „Discovery Commerce”, dzięki któremu możesz poprawić swoją sprzedaż w oparciu o narzędzia Facebooka. Składa się z czterech etapów: Personalize, Inspire with creative, Discover to purchase, Learn and Optimize. W ramach każdego z nich możesz poznać konkretne funkcje i narzędzia na Facebooku, które pomogą tobie poprawić efektywność działań. Choć poradnik powstał z okazji świąt, to wskazówki mogą zostać z tobą o wiele dłużej ? TUTAJ całość.
Instagram podpowiada, jak można poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce (źródło: Social Media Today)
Wcześniej wyjaśniał, jak działa algorytm w kanale aktualności, teraz skupił się na swojej wyszukiwarce. Trzy główne czynniki, które wpływają na to, co danemu użytkownikowi wyświetli się na liście wyników, to #1. słowo, jakie wpisuje w wyszukiwarce, #2. dotychczasowa aktywność w aplikacji, #3. popularność zapytania. Na ostatnie ma wpływ zaangażowanie, co pokazuje, że bez aktywowania użytkowników nie zapewnisz sobie dobrej widoczności.