LinkedIn Marketing Fundamentals

LinkedIn Marketing Fundamentals w pigułce 💊

”Korzystaj z tego, czym dzielą się społecznościówki”. Tak brzmi jednozdaniowa rekomendacja dla wszystkich osób, które chcą zdobyć, utrwalić lub rozszerzyć wiedzę na temat marketingu w mediach społecznościowych. Jestem fanką kursów tworzonych przez najpopularniejsze platformy. Mam wrażenie, że wiedza, jaką posiada pojedynczy marketer często nie może się równać z danymi, jakimi dysponują te wszystkie społecznościowe molochy. Potencjalnie daje to dostęp do bardziej obiektywnych informacji. To z kolei może być przydatne podczas stawiania pierwszych reklamowych kroków na danym kanale.

Ostatni tydzień spędziłam z kursami od LinkedIna, o których napisano tutaj. Wisienką na torcie są certyfikaty z dwuletnią datą ważności. Zaczęłam od części podstawowej, czyli tytułowego LinkedIn Marketing Fundamentals. Ścieżka nauki podzielona została na trzy osobne kursy. Każdy powinien zająć tobie około 45 minut. Jeśli robisz notatki (oby! ;)), to pewnie potrwa to nieco dłużej. Oczywiście możesz pominąć ten krok i od razu przystąpić do certyfikowanego egzaminu. Lub po drodze zrobić skrócony test, który znajdziesz na tej stronie – i sprawdzić aktualny stan wiedzy.

Ja polecam przejść całość. Zapoznasz się dzięki temu z solidną porcją konkretnych rekomendacji. Na zachętę dzielę się poniżej częścią wiedzy, którą zgromadziłam w swoim kajeciku. Reszta dostępna tutaj. Co prawda po angielsku, ale za to zupełnie za friko 🤌

#1. Introduction to LinkedIn

W ramach wprowadzenia dowiesz się, jaki potencjał ma LinkedIn oraz jak założyć i odpowiednio wypełnić stronę firmową. Zostaniesz również przeprowadzony przez najważniejsze etapy tworzenia swojej pierwszej kampanii reklamowej.

  • Marki, które reklamują się na LinkedInie postrzegane są jako profesjonalne, godne zaufania, inteligentne oraz wyższej jakości niż marki, które promują się w innych mediach społecznościowych.
  • Reklamodawcy, którzy publikują regularnie posty na kompletnych i zoptymalizowanych stronach na LinkedInie uzyskują zaangażowanie od wysoce dopasowanej grupy odbiorców.
  • Strony na LinkedInie, które mają uzupełnione wszystkie informacje, uzyskują 30% więcej tygodniowych wyświetleń.
  • Marki, które publikują treści co tydzień, uzyskują dwukrotny wzrost zaangażowania pod publikowanym contentem.
  • Z danych LinkedIna wynika, że gdy strony uzyskają 150 followersów, ich szansa na rozwój rośnie wykładniczo.
  • Pierwsza kampania na LinkedInie:
    • Należy zacząć od połączenia kampanii nastawionych na wzrost świadomości oraz na wzrost konwersji w proporcjach 50/50 dla B2B oraz 60/40 dla B2C.
    • Cel kampanii powinien być spójny z celem działu, dla którego realizuje się promocję.
    • Dla reklam produktowych rekomendowane są następujące wielkości grupy odbiorców: 300 000+ dla reklam z pojedynczym obrazem, 60 000-400 000 dla reklam tekstowych oraz 100 000 lub mniej dla sponsorowanych wiadomości.
    • Podczas konfigurowania grupy odbiorców unikaj wyboru takich kryteriów, jak wiek, płeć i lokalizacja profilu. Te kryteria mogą zmniejszyć potencjał o 50% lub więcej.
    • Dzienny budżet kampanii powinien wynosić co najmniej 100 dolarów.
    • Optymalizację pierwszej kampanii powinieneś zacząć po upływie 7 dni od jej startu.
  • Jakość reklam i ich dopasowanie to główny czynnik wpływający na skuteczność promocji.
  • Podczas składania oferty najlepiej zacząć od wysokiej stawki, żeby zwiększyć szansę na wygranie aukcji.

#2. Using LinkedIn’s Ad Targeting

Kolejny kurs w całości poświęcony jest targetowaniu. Niuansów jest sporo, więc poświęcenie całego bloku temu tematowi było uzasadnione 😎

  • Na LinkedInie docierasz do jakościowej grupy odbiorców w profesjonalnym kontekście.
  • Używanie takich kryteriów targetowania, jak zainteresowania, ścieżki rozwoju, umiejętności lub stanowiska – zamiast wieku lub płci – wpływają korzystnie na wyniki uzyskiwane w kampanii.
  • Na LinkedInie można skorzystać z dwóch metod targetowania:
    • Matched Audience: docieranie do użytkowników w oparciu o nasze własne dane.
    • Audience Attributes: targetowanie w oparciu o dane, jakie zamieszcza użytkownik na swoim profilu oraz w oparciu o jego zachowanie na LinkedInie.
  • Minimalna wielkość grupy docelowej, do której można kierować reklamy, to 300 użytkowników, ale LinkedIn rekomenduje, żeby zacząć od minimum 50 000 członków.
  • Reklamodawcy zauważają, że korzystanie z Matched Audience może zmniejszyć koszt pozyskania leada o 14%.
  • Jeżeli chcesz utworzyć grupę odbiorców w oparciu o listę kontaktów, upewnij się, że masz co najmniej 10 000 adresów e-mail na swojej liście.
  • Jeśli targetujesz w oparciu o listę firm, musisz posiadać na niej co najmniej 1000 przedsiębiorstw.

#3. Reporting and analytics for LinkedIn Ads

Na koniec podstawowa wiedza z raportowania i analityki na LinkedInie. Tutaj dowiesz się, jak zainstalować Insight Tag na stronie internetowej. W paru miejscach znajdziesz też powtórki z wcześniej przekazanych informacji.

  • W trakcie kampanii wprowadzaj po jednej zmianie, żeby móc skutecznie określić, jakie czynniki mają wpływ na efektywność.
  • Najlepszą praktyką jest posiadanie jednego LinkedIn Insight Tagu na stronie internetowej.
  • Dane w Website Demographic oraz Website Audiences będą dostępne po odwiedzeniu strony internetowej przez 300 gości.
  • Optymalizowanie kampanii warto rozpocząć po uzyskaniu 25 000 wyświetleń reklamy.
  • Jeżeli chcesz testować różne formaty reklam (na przykład film vs karuzela), to musisz ustawić dla każdego formatu osobną kampanię.

Po przejściu wszystkich modułów, zrobieniu notatek oraz powtórek z pewnością będziesz dobrze przygotowany na egzamin. Pytań jest 60, część wielokrotnego wyboru. Potrzebujesz 75% poprawnych odpowiedzi, żeby zdać. I żeby dostać takie cacko 🤌

Powodzenia! 🤘

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *