LinkedIn Marketing Fundamentals

LinkedIn Marketing Fundamentals w pigu┼éce ­čĺŐ

ÔÇŁKorzystaj z tego, czym dziel─ů si─Ö spo┼éeczno┼Ťci├│wkiÔÇŁ. Tak brzmi jednozdaniowa rekomendacja dla wszystkich os├│b, kt├│re chc─ů zdoby─ç, utrwali─ç lub rozszerzy─ç wiedz─Ö na temat marketingu w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Jestem fank─ů kurs├│w tworzonych przez najpopularniejsze platformy. Mam wra┼╝enie, ┼╝e wiedza, jak─ů posiada pojedynczy marketer cz─Östo nie mo┼╝e si─Ö r├│wna─ç z danymi, jakimi dysponuj─ů te wszystkie spo┼éeczno┼Ťciowe molochy. Potencjalnie daje to dost─Öp do bardziej obiektywnych informacji. To z kolei mo┼╝e by─ç przydatne podczas stawiania pierwszych reklamowych krok├│w na danym kanale.

Ostatni tydzie┼ä sp─Ödzi┼éam z kursami od LinkedIna, o kt├│rych napisano tutaj. Wisienk─ů na torcie s─ů certyfikaty z dwuletni─ů dat─ů wa┼╝no┼Ťci. Zacz─Ö┼éam od cz─Ö┼Ťci podstawowej, czyli tytu┼éowego LinkedIn Marketing Fundamentals. ┼Ücie┼╝ka nauki podzielona zosta┼éa na trzy osobne kursy. Ka┼╝dy powinien zaj─ů─ç tobie oko┼éo 45 minut. Je┼Ťli robisz notatki (oby! ;)), to pewnie potrwa to nieco d┼éu┼╝ej. Oczywi┼Ťcie mo┼╝esz pomin─ů─ç ten krok i od razu przyst─ůpi─ç do certyfikowanego egzaminu. Lub po drodze zrobi─ç skr├│cony test, kt├│ry znajdziesz na tej stronie – i sprawdzi─ç aktualny stan wiedzy.

Ja polecam przej┼Ť─ç ca┼éo┼Ť─ç. Zapoznasz si─Ö dzi─Öki temu z solidn─ů porcj─ů konkretnych rekomendacji. Na zach─Öt─Ö dziel─Ö si─Ö poni┼╝ej cz─Ö┼Ťci─ů wiedzy, kt├│r─ů zgromadzi┼éam w swoim kajeciku. Reszta dost─Öpna tutaj. Co prawda po angielsku, ale za to zupe┼énie za friko ­čĄî

#1. Introduction to LinkedIn

W ramach wprowadzenia dowiesz si─Ö, jaki potencja┼é ma LinkedIn oraz jak za┼éo┼╝y─ç i odpowiednio wype┼éni─ç stron─Ö firmow─ů. Zostaniesz r├│wnie┼╝ przeprowadzony przez najwa┼╝niejsze etapy tworzenia swojej pierwszej kampanii reklamowej.

  • Marki, kt├│re reklamuj─ů si─Ö na LinkedInie postrzegane s─ů jako profesjonalne, godne zaufania, inteligentne oraz wy┼╝szej jako┼Ťci ni┼╝ marki, kt├│re promuj─ů si─Ö w innych mediach spo┼éeczno┼Ťciowych.
  • Reklamodawcy, kt├│rzy publikuj─ů regularnie posty na kompletnych i zoptymalizowanych stronach na LinkedInie uzyskuj─ů zaanga┼╝owanie od wysoce dopasowanej grupy odbiorc├│w.
  • Strony na LinkedInie, kt├│re maj─ů uzupe┼énione wszystkie informacje, uzyskuj─ů 30% wi─Öcej tygodniowych wy┼Ťwietle┼ä.
  • Marki, kt├│re publikuj─ů tre┼Ťci co tydzie┼ä, uzyskuj─ů dwukrotny wzrost zaanga┼╝owania pod publikowanym contentem.
  • Z danych LinkedIna wynika, ┼╝e gdy strony uzyskaj─ů 150 followers├│w, ich szansa na rozw├│j ro┼Ťnie wyk┼éadniczo.
  • Pierwsza kampania na LinkedInie:
    • Nale┼╝y zacz─ů─ç od po┼é─ůczenia kampanii nastawionych na wzrost ┼Ťwiadomo┼Ťci oraz na wzrost konwersji w proporcjach 50/50 dla B2B oraz 60/40 dla B2C.
    • Cel kampanii powinien by─ç sp├│jny z celem dzia┼éu, dla kt├│rego realizuje si─Ö promocj─Ö.
    • Dla reklam produktowych rekomendowane s─ů nast─Öpuj─ůce wielko┼Ťci grupy odbiorc├│w: 300 000+ dla reklam z pojedynczym obrazem, 60 000-400 000 dla reklam tekstowych oraz 100 000 lub mniej dla sponsorowanych wiadomo┼Ťci.
    • Podczas konfigurowania grupy odbiorc├│w unikaj wyboru takich kryteri├│w, jak wiek, p┼ée─ç i lokalizacja profilu. Te kryteria mog─ů zmniejszy─ç potencja┼é o 50% lub wi─Öcej.
    • Dzienny bud┼╝et kampanii powinien wynosi─ç co najmniej 100 dolar├│w.
    • Optymalizacj─Ö pierwszej kampanii powiniene┼Ť zacz─ů─ç po up┼éywie 7 dni od jej startu.
  • Jako┼Ť─ç reklam i ich dopasowanie to g┼é├│wny czynnik wp┼éywaj─ůcy na skuteczno┼Ť─ç promocji.
  • Podczas sk┼éadania oferty najlepiej zacz─ů─ç od wysokiej stawki, ┼╝eby zwi─Ökszy─ç szans─Ö na wygranie aukcji.

#2. Using LinkedInÔÇÖs Ad Targeting

Kolejny kurs w ca┼éo┼Ťci po┼Ťwi─Öcony jest targetowaniu. Niuans├│w jest sporo, wi─Öc po┼Ťwi─Öcenie ca┼éego bloku temu tematowi by┼éo uzasadnione ­čśÄ

  • Na LinkedInie docierasz do jako┼Ťciowej grupy odbiorc├│w w profesjonalnym kontek┼Ťcie.
  • U┼╝ywanie takich kryteri├│w targetowania, jak zainteresowania, ┼Ťcie┼╝ki rozwoju, umiej─Ötno┼Ťci lub stanowiska – zamiast wieku lub p┼éci – wp┼éywaj─ů korzystnie na wyniki uzyskiwane w kampanii.
  • Na LinkedInie mo┼╝na skorzysta─ç z dw├│ch metod targetowania:
    • Matched Audience: docieranie do u┼╝ytkownik├│w w oparciu o nasze w┼éasne dane.
    • Audience Attributes: targetowanie w oparciu o dane, jakie zamieszcza u┼╝ytkownik na swoim profilu oraz w oparciu o jego zachowanie na LinkedInie.
  • Minimalna wielko┼Ť─ç grupy docelowej, do kt├│rej mo┼╝na kierowa─ç reklamy, to 300 u┼╝ytkownik├│w, ale LinkedIn rekomenduje, ┼╝eby zacz─ů─ç od minimum 50 000 cz┼éonk├│w.
  • Reklamodawcy zauwa┼╝aj─ů, ┼╝e korzystanie z Matched Audience mo┼╝e zmniejszy─ç koszt pozyskania leada o 14%.
  • Je┼╝eli chcesz utworzy─ç grup─Ö odbiorc├│w w oparciu o list─Ö kontakt├│w, upewnij si─Ö, ┼╝e masz co najmniej 10 000 adres├│w e-mail na swojej li┼Ťcie.
  • Je┼Ťli targetujesz w oparciu o list─Ö firm, musisz posiada─ç na niej co najmniej 1000 przedsi─Öbiorstw.

#3. Reporting and analytics for LinkedIn Ads

Na koniec podstawowa wiedza z raportowania i analityki na LinkedInie. Tutaj dowiesz si─Ö, jak zainstalowa─ç Insight Tag na stronie internetowej. W paru miejscach znajdziesz te┼╝ powt├│rki z wcze┼Ťniej przekazanych informacji.

  • W trakcie kampanii wprowadzaj po jednej zmianie, ┼╝eby m├│c skutecznie okre┼Ťli─ç, jakie czynniki maj─ů wp┼éyw na efektywno┼Ť─ç.
  • Najlepsz─ů praktyk─ů jest posiadanie jednego LinkedIn Insight Tagu na stronie internetowej.
  • Dane w Website Demographic oraz Website Audiences b─Öd─ů dost─Öpne po odwiedzeniu strony internetowej przez 300 go┼Ťci.
  • Optymalizowanie kampanii warto rozpocz─ů─ç po uzyskaniu 25 000 wy┼Ťwietle┼ä reklamy.
  • Je┼╝eli chcesz testowa─ç r├│┼╝ne formaty reklam (na przyk┼éad film vs karuzela), to musisz ustawi─ç dla ka┼╝dego formatu osobn─ů kampani─Ö.

Po przej┼Ťciu wszystkich modu┼é├│w, zrobieniu notatek oraz powt├│rek z pewno┼Ťci─ů b─Ödziesz dobrze przygotowany na egzamin. Pyta┼ä jest 60, cz─Ö┼Ť─ç wielokrotnego wyboru. Potrzebujesz 75% poprawnych odpowiedzi, ┼╝eby zda─ç. I ┼╝eby dosta─ç takie cacko ­čĄî

Powodzenia! ­čĄś

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s─ů oznaczone *