Wykopalisko #4 | Porady, poradniki

Jeżeli ostatnio nie zapoznałeś się ze wskazówkami na temat świątecznych kampanii, to teraz możesz to nadrobić. Tym razem Reddit serwuje pakiet tipów 🎁 Przy okazji nieśmiało podkreśla, że na jego kanale sporo osób poszukuje świątecznych prezentowych inspiracji. A gdy coś znajdą, to… 85% z nich dokonuje zakupu. Brzmi zachęcająco? A to nie koniec przyjemności. Wiesz, gdzie szukać reszty 😎👇

Publiczne profile na Snapchacie – poradnik dla marketera (źródło: Social Media Examiner)

Na publicznych profilach użytkownik ma dostęp do takich informacji na temat marki, jak krótkie bio, lokalizacja, rodzaj branży, przycisk pozwalający na subskrypcję, liczba obserwatorów, znaczek określający, czy profil jest zweryfikowany oraz link do strony. Oprócz tego na profilu prezentowane są cztery rodzaje treści – publiczne Stories, które powstały w ciągu ostatnich 24 godzin, kolekcja z wyróżnionymi relacjami, prezentacja efektów AR oraz sklep (linkujący do sklepu marki). W podlinkowany artykule znajdziesz wyjaśnienie, jak założyć profil oraz w jaki sposób dotrzeć z nim do szerszego grona odbiorców.

Treści, które się nie starzeją? Buzzsumo dzieli się wskazówkami na ten temat (źródło: Social Media Today)

Evergreen content, to treści, które niezmiennie rezonują z czytelnikami i nie ulegają przeterminowaniu. Warto je tworzyć i dzięki nim przyciągać nowych czytelników bez konieczności nieustannego tworzenia artykułów. Najlepsze treści posiadają w tytule takie słowa, jak „best”, „guide”, „data” oraz „reasons”. Ważnym etapem w tworzeniu evergreen contentu jest czas poświęcony na wyszukanie dobrego tematu i zweryfikowanie swojego wyboru w oparciu o dane dotyczące trendów w searchu i socialu.

Jak skutecznie wykorzystywać filmy na poszczególnych kanałach społecznościowych (źródło: Social Media Today)

Media społecznościowe to naturalna przestrzeń do publikowania i konsumowania filmów. Dobrze znać zasady, jakimi rządzą się poszczególne kanały. W materiale od Breadnbeyond znajdziesz sporo wskazówek, a także informacje na temat sugerowanych branż per konkretne medium. Dla przykładu YouTube polecany jest markom z segmentu sztuka i rozrywka, produkty szybkozbywalne, zdrowie i fitness oraz technologia i komputery.

Jak skutecznie przeprowadzić audyt na kontach reklamowych na Facebooku (źródło: Social Media Examiner)

Jeżeli chcesz mieć pewność, że nie marnujesz swojego budżetu reklamowego, to zdecydowanie powinieneś robić regularnie audyt konta reklamowego. Autor podlinkowanego artykułu poleca, żeby twój audyt był podzielony na pięć sekcji – struktura konta, śledzenie danych, targetowanie, kreacje oraz raportowanie. Warto korzystać z arkusza z checklistą i miejscem na komentarz, żeby nie pominąć żadnej istotnej kwestii.

3 najważniejsze wskaźniki w e-mail marketingu (źródło: Social Media Examiner)

Salesforce sugeruje, że są to open rate, bounce rate oraz click-through rate. Powinieneś jednak mieć na względzie, że open rate nie jest najlepszym wskaźnikiem do oceny skuteczność zrealizowanej kampanii, ponieważ trudno go dokładnie zmierzyć. Oczywiście gdy wskaźnik jest wysoki, oznacza to, że odbiorcy wiadomości są zachęceni do tego, aby odczytywać to, co do nich wysyłasz. Bounce rate z kolei nie powinien przekraczać 2%. Dlatego warto usuwać ze swojej bazy adresy, do których wiadomości w ogóle nie docierają. CTR to lepszy wskaźnik od open rate do oceny skuteczności kampanii. Kliknięcie przez użytkownika w link zaszyty w mailu to jeden z głównych celów, jakim przyświecają działania e-mail marketingowe.

Darmowe kursy od LinkedIna (źródło: Social Media Today)

Po ukończeniu których dostaniesz certyfikat. Tak, tak – będzie można się nim pochwalić na LinkedInie 😎 Pierwsze szkolenie Fundamentals Certification to poziom podstawowy. Poznasz tutaj zasady tworzenia kampanii i będziesz mógł śmiało uznać, że jesteś gotowy na samodzielną realizację działań reklamowych. Drugi rodzaj kursu na poziomie średniozaawansowanym, to Marketing Strategy Certification, które potwierdza umiejętność tworzenia kampanii dla całego lejka zakupowego oraz przygotowywania strategii marketingowych.

Jak zoptymalizować content na stronie internetowej, żeby poprawić swoją pozycję w rankingu Google (źródło: Social Media Today)

Przydatna będzie checklista od SEMrush. Znajdziesz na niej następujące wskazówki: znajdź właściwe słowa kluczowe, zarządzaj zagęszczeniem słów kluczowych, dodaj materiały wizualne i linki wewnętrzne, wykorzystuj w swoich działaniach influencerów oraz przemyśl uważnie CTA. Więcej porad znajdziesz na ich infografice.

Kilka słów o lejku w e-mail marketingu (źródło: Social Media Today)

Według Branticles powinieneś wykonać 6 kroków. Na początek wybierz platformę do prowadzenia działań e-mail marketingowych. Następnie powinieneś stworzyć formularze pozwalające tobie zbierać adresy e-mail – na przykład od osób odwiedzających twoją stronę. Do każdego nowego subskrybenta powinieneś wysłać powitalnego maila. Później oczywiście trzeba dbać o swoją bazę za pomocą edukacyjnych treści. Warto, żebyś próbował nakłonić osoby zainteresowane twoimi wiadomościami do dokonania konwersji. Na koniec staraj się utrzymać bazę i zwiększać liczbę lojalnych czytelników i konsumentów.

Pin Strategy na 2021 – kilka wskazówek od Pinteresta (źródło: Social Media Today)

Kluczem do skutecznego prowadzenia działań jest wpisanie się w inspiracyjne ekosystem, jaki istnieje na Pintereście. Pomogą w tym tobie atrakcyjne zdjęcia, filmy oraz Idea Pins. Niezwykle istotne jest tworzenie inspirującego i ciekawego contentu, który pomoże odbiorcom przekuć pomysły w rzeczywistość. Pamiętaj też o wykorzystywaniu statystyk grup odbiorców dostępnych na Pintereście, które pomogą tobie zrozumieć, czego oczekują ludzie i na co reagują najbardziej pozytywnie.

Co można powiedzieć na temat firm opierających swoje działania o dane (źródło: Marketing przy Kawie)

Przede wszystkim ich szanse na pozyskanie nowych klientów są 23-krotnie większe, a także 6-krotnie wyższe, że tych konsumentów utrzymają. Żeby stworzyć oragnizację data-driven należy zakorzenić w niej „kulturę analityczną”. Niezbędnym orężem będą edukacja, zmiana aktualnego stylu pracy oraz walka ze schematami dotyczącymi przeprowadzania analizy. Autorka wpisu zaznacza, że sukces analityczny nie wynika z samego zbierania danych. Najważniejsze to zarządzanie danymi oraz insightami. Tu kłania się strategia analityczna, którą powinna posiadać taka organizacja. Z podpiętego artykułu dowiesz się, na jakie ważne aspekty należy zwrócić uwagę.

Korelacja pomiędzy językiem a satysfakcją klientów (źródło: Marketing przy Kawie)

Jednym z popularnych trendów jest upraszczanie języka, które sprawia, że konsumenci potencjalnie łatwiej zrozumieją przekaz wysyłany przez markę. Używanie konkretnego języka może poprawić poziom satysfakcji klienta. W komunikacji można korzystać z koncepcji prostego języka, która zakłada, że myśli się o odbiorcy, przygotowuje komunikat łatwy do przyswojenia, zwraca się bezpośrednio do odbiorcy, prowadzi się regularny, rzeczywisty kontakt z odbiorcą i tworzy się teksty według przygotowanych wcześniej planów.

Materiały od Reddita, które mają pomóc w przygotowaniach do świątecznej kampanii (źródło: WeRSM)

41% użytkowników odwiedza Reddit, żeby sprawdzić recenzje produktów, które potencjalnie mogą stać się prezentem. Dla porównania 33% osób robi to samo na Facebooku, a 28% na Instagramie. 85% osób, które zrobiło na Reddicie świąteczny research, później dokonało zakupu znalezionego w ten sposób produktu. Kanał podkreśla, że jest miejscem, na którym warto rozważyć swoją obecność przy okazji nadchodzących świąt. Podpowiada też, jak to zrobić. Całość wiedzy znajdziesz na dedykowanym świątecznym hubie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *