Wykopalisko #4 | Liczby, trendy, statystyki

馃槀馃憤鉂わ笍. Tak si臋 prezentuje trio najcz臋艣ciej u偶ywanych emoji w 2021. Tak mo偶na okre艣li膰 r贸wnie偶 kondycj臋 spo艂eczno艣ci贸wek. Wyniki za Q2 potwierdzaj膮, 偶e niemal偶e wszystkim przybywa u偶ytkownik贸w oraz kasy. Nawet Snapchatowi 馃懟. Nieco gorzej u Pinteresta, ale do tego njusa polecam dokopa膰 si臋 samodzielnie. Do przerobienia 22 artyku艂y 馃

Statystyki od Snapchata na temat kampanii z wykorzystaniem efekt贸w AR (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Z danych p艂ynie jeden, g艂贸wny wniosek – efekty AR nak艂aniaj膮 u偶ytkownik贸w do konwersji (zakupu) i s膮 skuteczniejsze, ni偶 zwyk艂e reklamy na Snapchacie. Model atrybucji Ostatnie klikni臋cie wymaga wed艂ug Snapchata poprawy, poniewa偶 w tym modelu efekty AR s膮 cz臋sto pomijane, pomimo tego, 偶e zauwa偶alny jest ich wp艂yw na decyzje zakupowe.

Kluczowe trendy dotycz膮ce e-commerce od Snapchata (藕r贸d艂o: Social Media Today)

W艣r贸d nich zauwa偶alny powr贸t do zakup贸w offline – g艂贸wnie z uwagi na dotychczasowy deficyt w kontaktach spo艂ecznych, a tak偶e dotykowych. Inn膮 zach臋t膮 do odwiedzania sklep贸w w 艣wiecie rzeczywistym stanowi technologia (typu inteligentne lustra, kt贸re pozwalaj膮 przymierzy膰 ubrania). Oczywi艣cie liczba zakup贸w dokonywanych online nie b臋dzie male膰, a znacz膮c膮 role odegraj膮 urz膮dzenia mobilne. Dobr膮 zach臋t膮 do kupowania produkt贸w bez wychodzenia z domu b臋d膮 efekty AR. Ponadto na rynku zaczn膮 si臋 pojawia膰 w sprzeda偶y wirtualne, nieistniej膮ce w 艣wiecie rzeczywistym produkty. Konsumenci b臋d膮 r贸wnie偶 zainteresowani zakupem produkt贸w z drugiego obiegu – platformy, kt贸re na to pozwalaj膮, stan膮 si臋 jeszcze bardziej popularne. Ca艂o艣膰 raportu TUTAJ.

Trendy dotycz膮ce konwersacji od Twittera (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Nastawienie wobec aktualnych wakacji jest o wiele bardziej pozytywne w por贸wnaniu z ubieg艂ym sezonem. Dyskusja na ten temat jest o 17% bardziej wype艂niona rado艣ci膮 i o 40% mniej w niej gniewu. Wzrasta te偶 popularno艣膰 wielu w膮tk贸w, kt贸re pokazuj膮, 偶e u偶ytkownicy wracaj膮 do normalno艣ci. Wi臋cej m贸wi si臋 o filmach i kinie (+243%), o sporcie (+79%), a tak偶e o BBQ i grillowaniu (+71%). Je艣li chodzi o oczekiwania wobec marek, to ludzie spodziewaj膮 si臋, 偶e b臋d膮 dla nich 藕r贸d艂em pozytywnej energii oraz cennych informacji.

Creative Guidance Navigator – nowy hub ze statystykami od Facebooka (藕r贸d艂o: Social Media Today)

W Przegl膮darce wskaz贸wek dotycz膮cych materia艂贸w reklamowym (tak, tak w艂a艣nie brzmi Polska nazwa 馃檭) znajdziesz sporo kr贸tkich, ciekawych tip贸w okraszonych konkretnym 藕r贸d艂em – co sprawia, 偶e nie ma si臋 wra偶enia, 偶e s膮 wyssane z palca. Oczywi艣cie nie ka偶da porada pasuje do ka偶dego biznesu, ale w艂a艣nie po to zosta艂a tam stworzona wyszukiwarka, 偶eby skutecznie przefiltrowa膰 wyniki.

Statystyki na temat zaanga偶owania wok贸艂 sportu na Snapchacie (藕r贸d艂o: Social Media Today)

U偶ytkownicy tego kana艂u sp臋dzaj膮 o 6 godzin wi臋cej na ogl膮daniu wydarze艅 sportowych, ni偶 pozosta艂e osoby. 艢rednio wychodzi 28 godzin tygodniowo. W samej Ameryce P贸艂nocnej jest 90 milion贸w fan贸w sportu, a 87 milion贸w u偶ytkownik贸w Snapchata ogl膮da sportowy content przynajmniej raz w miesi膮cu. Korzystaj膮 te偶 aktywniej z medi贸w spo艂eczno艣ciowych – 75% z nich u偶ywa social media podczas ogl膮dania wydarze艅 sportowych.

Global Emoji Trend Report 2021 (藕r贸d艂o: WeRSM)

Top 5 najch臋tniej u偶ywanych emoji to 馃槀 (#1), 馃憤 (#2), 鉂わ笍 (#3), 馃槝 (#4), 馃槩 (#5). Dzi臋ki emotikonom u偶ytkownicy (89% ankietowanych) czuj膮, 偶e 艂atwiej im prze艂ama膰 bariery j臋zykowe i porozumie膰 si臋 z innymi. Podczas flirtowania s膮 szczeg贸lnie lubiane trzy emoji (馃槝 (#1), 馃グ (#2), 馃槏 (#3)). S膮 te偶 wytypowane trzy, kt贸re mog膮 tobie zaszkodzi膰 (馃崋 (#1), 馃崙 (#2), 馃お (#3)). Emotikony wielokrotnie zast臋puj膮 s艂owa, zw艂aszcza w艣r贸d m臋偶czyzn – 70% z nich pisze w ten spos贸b. Co najwa偶niejsze, ankietowani uznali, 偶e s膮 bardziej sk艂onni do empatii, je艣li po drugiej stronie maj膮 rozm贸wc臋, kt贸ry u偶ywa emoji.

Reklamy na TikToku bardziej poruszaj膮 (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Tym razem TikTok zrobi艂 badanie we wsp贸艂pracy z firm膮 Neuro-Insight, kt贸ra sprawdza, jak m贸zg reaguje na komunikacje. Przepytanych w labolatorium zosta艂o 57 mieszka艅c贸w Stan贸w Zjednoczonych. S膮 dwa aspekty, jakimi wyr贸偶nia si臋 TikTok na tle innych spo艂eczno艣ci贸wek, bior膮c pod uwag臋 reakcje m贸zgu u偶ytkownika. To Podej艣cie (korelacja pomi臋dzy tym, co widzimy, a dokonaniem konwersji w danym momencie) i Zaanga偶owanie (ma najwy偶sz膮 korelacj臋 z pami臋ci膮 i decyduje o tym, czy kto艣 podejmie dzia艂anie w przysz艂o艣ci). Podej艣cie jest o 44% wy偶sze na TikToku, a Zaanga偶owanie wypada o 15% lepiej. Wi臋cej wynik贸w badania TU.

Dost臋p do danych na Instagramie rozszerzony do 60 dni (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Wcze艣niej by艂o 30 dni, a do ko艅ca wakacji dost臋p ma by膰 jeszcze bardziej rozszerzony – a偶 do 90 dni. Do danych b臋dzie mo偶na mie膰 dost臋p r贸wnie偶 z poziomu Facebook Creator Studio i wykorzystywa膰 je do dalszych dzia艂a艅.

Nowe statystyki na temat wa偶no艣ci d藕wi臋ku w reklamach na TikToku (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Tym razem istotn膮 rol臋 odgrywa muzyka, kt贸r膮 kojarz膮 u偶ytkownicy. Je艣li marka wykorzystuje w swoich materia艂ach utw贸r, kt贸ry jest lubiany przez odbiorc贸w, to zapami臋tuj膮 j膮 lepiej (68%), czuj膮 silniejsz膮 wi臋藕 z mark膮 (58%) i s膮 zainteresowani tym, 偶eby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na jej temat (62%). 67% u偶ytkownik贸w TikToka woli ogl膮da膰 materia艂y od marki, w kt贸rych wykorzystywane s膮 popularne utwory.

Snapchat w coraz lepszej kondycji – wyniki za Q2 (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Przyby艂o mu 13 milion贸w aktywnych u偶ytkownik贸w dziennie, co finalnie daje wynik o 49% lepszy ni偶 w ubieg艂ym kwartale. Z przychodem posz艂o jeszcze lepiej – wynik wzr贸s艂 o 116% w stosunku do poprzedniego roku i osi膮gn膮艂 pu艂ap 982 milion贸w dolar贸w.

Twitterowi w ubieg艂ym kwartale te偶 nie posz艂o 藕le (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Kana艂 posiada ju偶 206 milion贸w monetyzowanych aktywnych u偶ytkownik贸w dziennie (wzrost o 11% w stosunku do ubieg艂ego roku). Spad艂a natomiast liczba u偶ytkownik贸w w Stanach Zjednoczonych. Jak maj膮 si臋 zarobki? Przych贸d wzr贸s艂 o 74% w por贸wnaniu do ubieg艂ego roku i wyni贸s艂 1,19 miliarda dolar贸w. Obecnie trzy najwi臋ksze grupy u偶ytkownik贸w na Twitterze pochodz膮 ze Stan贸w, Japonii oraz Indii.

LinkedIn r贸wnie偶 nie pozostaje w tyle (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Platforma po raz pierwszy zarobi艂a 10 miliard贸w dolar贸w, a liczba sesji wzros艂a o 30%. Pe艂en raport dost臋pny TUTAJ.

A Facebook w Q2 odnotowa艂 spore przychody (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Na kanale ma ju偶 ponad 1,9 miliarda aktywnych u偶ytkownik贸w dziennie. Wzrost nast膮pi艂 g艂贸wnie w Azji, a w Europie liczba zmala艂a o 2 miliony. Globalne przychody per u偶ytkownik to 10 dolar贸w – w sumie daj膮c ponad 29 miliard贸w.

Gorzej z Pinterestem – ten straci艂 24 miliony u偶ytkownik贸w (藕r贸d艂o: Social Media Today)

Spadek wed艂ug Pinteresta ma g艂贸wnie zwi膮zek z wprowadzeniem szczepionek oraz otwarciem sklep贸w, co sprawi艂o, 偶e u偶ytkownicy zacz臋li sp臋dza膰 mniej czasu na tego typu platformach. Pinterest straci艂 sporo u偶ytkownik贸w ze Stan贸w Zjednoczonych – odnotowa艂 spadek o 5% w stosunku do ubieg艂ego roku. Mo偶na traktowa膰 zesz艂oroczny wynik jako pewn膮 anomali臋 – ludzie pozamykani w domach byli otwarci bardziej ni偶 dotychczas na korzystanie z Pinteresta.

Raport na temat e-commerce w Polsce od Gemiusa (藕r贸d艂o: BRIEF)

E-commerce rozwija si臋 w przyspieszonym tempie i nic nie wskazuje na to, 偶eby sytuacja mia艂a si臋 zatrzyma膰. 艢redni wzrost warto艣ci tego rynku w kolejnych latach powinien wynosi膰 12%. Konsument贸w zach臋ca do zakup贸w przede wszystkim cena, ale te偶 niskie koszty dostawy, a tak偶e pozytywne do艣wiadczenia zwi膮zane z poprzednimi zakupami, co wp艂ywa korzystnie na retencj臋 klient贸w. To, co znacz膮co wp艂ywa na budowanie wiarygodno艣ci sklepu, to mo偶liwo艣膰 p艂atno艣ci przy odbiorze, a tak偶e czytelna polityka zwrot贸w.

Badanie na temat si艂y influencer贸w w Polsce (藕r贸d艂o: Marketing przy Kawie)

A偶 21 milion贸w Polak贸w, czyli 96% internaut贸w, 艣ledzi co najmniej jednego influencera. Osoby w wieku 16-24 lat obserwuj膮 najwi臋ksz膮 ilo艣膰 kont – 艣rednio 64. Obserwowane profile znajduj膮 si臋 g艂贸wnie na Instagramie, dalej na TikToku, YouTube, Facebooku i Twitterze. Rozrywka, kulinaria i gry to najpopularniejsze kategorie tematyczne. Dla ankietowanych niezwykle istotne jest dzielenie pasji i zainteresowa艅 z obserwowanym profilem.

Wyniki Mediapanel za czerwiec 2021 (藕r贸d艂o: BRIEF)

艢rednio dziennie z internetu w Polsce korzysta 23,6 miliona internaut贸w. Czo艂贸wka najpopularniejszych domen pozostaje bez zmian. Na pierwszym miejscu Google (26,9 miliona real users), drugie Facebook (21,05 mln RU), trzecie YouTube (21,03 mln RU). Najpopularniejsze aplikacje to Allegro, OLX oraz Jakdojade.

Polacy na TikToku (藕r贸d艂o: Mediarun)

50% badanych posiada konto w aplikacji ju偶 ponad 2 lata. W tej grupie przewa偶aj膮 kobiety oraz osoby m艂odsze. G艂贸wne cechy, kt贸re 艂膮cz膮 u偶ytkownik贸w, to tendencja do cz臋stego korzystania z aplikacji oraz cz臋stotliwo艣膰 publikowania w艂asnych tre艣ci. 40% u偶ytkownik贸w korzysta z aplikacji 1-5 razy dziennie, a ponad 30% deklaruje, 偶e sp臋dza tam 2 godziny na dzie艅. 39% deklaruje, 偶e korzysta z aplikacji ca艂y czas, a dla 35% jest to rozrywka, po kt贸r膮 si臋gaj膮 tu偶 przed snem. Ca艂o艣膰 raportu do 艣ci膮gni臋cia TUTAJ.

Raport Strategiczny Internet 2020/2021 od IAB Polska (藕r贸d艂o: Marketing przy Kawie)

W 2020 zosta艂 pobity rekord – wydatki na cyfrow膮 reklam臋 po raz pierwszy przekroczy艂y 5 miliard贸w z艂otych. Wzr贸s艂 odsetek gospodarstw z dost臋pem do internetu – w ubieg艂ym roku stanowi艂 90,4% (rok wcze艣niej 86,7%). Reklamodawcy zwi臋kszyli wydatki na SEM, programmatic, mobile oraz content marketing. Szacuje si臋, 偶e je艣li sytuacja pandemiczn膮 pozwoli na o偶ywienie ekonomiczne w kraju, to wydatki na reklam臋 cyfrow膮 w 2021 mog膮 si臋gn膮膰 nawet 6 miliard贸w z艂otych. Pe艂en raport dost臋pny na TEJ stronie.

87% polskich nastolatk贸w w wieku 12-18 lat gra w gry (藕r贸d艂o: BRIEF)

I robi to co najmniej raz w tygodniu. W艣r贸d os贸b w wieku 9-18 lat odsetek jest nawet wy偶szy i si臋ga 91%. Niepe艂noletni gracze si臋gaj膮 g艂贸wnie po takie tytu艂y, jak Minecraft (32%), Roblox (20%), The Sims 4 (16%). Najpopularniejsze platformy z grami to Roblox (32%), Steam (31%) oraz PlayStation Now (22%).

Ogl膮dalno艣膰 reklam w Polsce wed艂ug raportu Meetrics Q2/2021 (藕r贸d艂o: BRIEF)

艢redni wsp贸艂czynnik ogl膮dalno艣ci dla reklam displayowych pozostaje bez zmian w por贸wnaniu z poprzednim kwarta艂em i wynosi 61%. Reklamy wideo uzyska艂y o 2% ni偶szy wynik ni偶 w ubieg艂ym okresie – finalnie osi膮gaj膮c 艣redni wsp贸艂czynnik na poziomie 78%. 艢rednie viewability reklam displayowych dla wszystkich rynk贸w europejskich jest gorsze ni偶 w pierwszym kwartale – spad艂o do poziomu 57%. Raport mo偶na pobra膰 TU.

UX i Product Design w Polsce (藕r贸d艂o: Marketing przy Kawie)

Najwi臋cej specjalist贸w z tej dziedziny mieszka w Warszawie (38%), Krakowie (18%) i Poznaniu (9%). W艣r贸d badanych dominuj膮 osoby w wieku 25-34 lat, a 73% z nich nie posiada dzieci. Aktualnie 77% z nich pracuje ca艂kowicie zdalnie. Mediana wynagrodze艅 jest r贸偶na dla obydwu p艂ci – dla kobiet wynosi 6700 z艂, a dla m臋偶czyzn 8650 z艂.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *