Ile marek ma prawdziwe znaczenie dla ludzi? Okazuje się, że tylko 25%, a pozostałe… mogłyby po prostu zniknąć z rynku. Takie podejście konsumentów być może nie napawa optymizmem, ale może stanowić również okazję. Bo klienci mówią wprost, czego potrzebują obecnie od marek. Sporo wskazówek znajdziesz pośród 21 wykopanych artykułów ?️
LinkedIn dzieli się informacjami na temat najbardziej pożądanych umiejętności w marketingu (źródło: Social Media Today)
Przede wszystkim popyt na marketerów wzrasta – pomimo pandemii na kanale przybyło ofert dla osób zainteresowanych pracą w branży marketingowej. Wśród czołowych kompetencji wymienia się Instagram, content marketing, kreatywne rozwiązywanie problemów, a także rozpoznawalność marki.
Raport od Facebooka na temat przyszłości AR/VR (źródło: Social Media Today)
Z danych wynika, że 75% ankietowanych przedsiębiorców planuje korzystać z AR/VR w 2023, a globalne wydatki na tę dziedzinę wzrosną sześciokrotnie. Wyszukiwanie tych treści wzrosło o 44%, a o 74% wzrosła liczba członków grup związanych z AR/VR. Pełen raport (po polsku :)) TUTAJ.
Instagram Insider – wakacyjna wersja magazynu od Instagrama (źródło: Social Media Today)
A w nim kilka słów o tym, jak prowadzić kanał w bardziej zrównoważony sposób. Obalane są również mity na temat algorytmu na Instagramie.
Od czego zależą decyzje zakupowe millenialsów i pokolenia Z (źródło: NowyMarketing)
Odpowiedź została zdradzona już w tytule artykułu – zależy w dużej mierze od etykiet i certyfikatów. Aż 91% ankietowanych woli produkty, w przypadku których wyraźnie jest oznaczone, że są wegańskie.
Instagram wyjaśnia, jak działa jego algorytm (źródło: Social Media Today)
Najważniejsza informacja – proces prezentowania treści nie zależy od jednego algorytmu. Kluczowe sygnały wpływające na sposób działania ich technologii służącej personalizacji doświadczenia, to: informacja na temat posta (jak bardzo jest angażujący), informacja na temat publikującej osoby (jak bardzo dana osoba może być dla nas interesująca), dotychczasowa aktywność (co nas do tej pory angażowało) oraz informacje na temat naszych dotychczasowych interakcji z autorem posta.
Raport „Meanigful Brands 2021” (źródło: NowyMarketing)
Zaufanie konsumentów wobec marek jest obecnie najniższe w historii (wynosi 47%). Co więcej, 71% ludzi nie wierzy w dotrzymanie przez nie obietnic. Niewiele jest też marek niezastąpionych – według ankietowanych mogłoby zniknąć z rynku 75% brandów.
Raport od Facebooka na temat kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe (źródło: Social Media Today)
Badanie koncentruje się głównie na użytkownikach z Hong Kongu i Tajwanu. Top pięć czynników zachęcających do zakupu, to wygoda (66%), shoppability (57%), asortyment (52%), cena i wartość (47%) oraz obsługa (36%).
O sile dźwięku w raporcie od TikToka (źródło: Social Media Today)
TikTok to platforma, gdzie znakomita większość treści odtwarzana jest z dźwiękiem – ten odgrywa istotną rolę na platformie. Jeśli brać pod uwagę reklamy, to aż 73% ankietowanych uważa, że zatrzyma się na materiale, który posiada dźwięk. TikTok to również jedyna platforma, gdzie reklamy z dźwiękiem generują znacznie wyższe intencje zakupowe.
Odświeżone Google Analytics Reports (źródło: Social Media Today)
Z udogodnień – raporty będą bardziej dostępne dla użytkowników. Będzie również dostępna zakładka Advertising Workspace, w której można zapoznać się z kluczowymi wskaźnikami dotyczącymi naszych kampanii. Admini konta będą mogli dostosować wygląd raportu do swoich potrzeb – będzie całkowicie edytowalny. Dostępne są również dwa nowe szablony raportów dotyczące atrybucji – „Ścieżki konwersji” oraz „Porównanie modeli”.
Insighty od Twittera dotyczące branży rozrywkowej (źródło: Social Media Today)
Dyskusja na temat filmów wzrosła o 105% w stosunku do ubiegłego roku. Coraz więcej użytkowników ogląda też trailery na Twitterze – tu zaobserwowano wzrost na poziomie 35%. 72% ankietowanych uważa, że dzięki Twitterowi czują się częścią społeczności online, kiedy oprócz korzystania z aplikacji oglądają także programy rozrywkowe lub filmy.
Najpopularniejsze wątki obecne na Facebooku oraz Instagramie w pierwszym kwartale 2021 (źródło: Social Media Today)
W czołówce fotografia podróżnicza – zwłaszcza teraz, gdy wielu z nas nie może się ruszyć z domu, to chociaż… pooglądamy zdjęcia 😉 Ludzie interesują się również modą uliczną, która z uwagi na pandemię nabrała nowego wyrazu. Użytkownicy szukają też informacji na temat resortów z ofertą all-inclusive, co jawi się jako bezpieczny plan na podróż. Na Instagramie popularny jest ruch body positive, który pomaga ludziom poczuć się lepiej we własnym ciele – liczba wyszukań wzrosła o 2,29 razy w stosunku do zeszłego roku.
Statystyki od Twittera na temat wzrastającego zaangażowania wokół sportu (źródło: Social Media Today)
Obecnie na kanale jest aż 24 miliony unikalnych autorów, którzy piszą o sporcie. Co sekundę pojawia się 30 tweetów na ten temat. Najpopularniejsze dyscypliny to oczywiście piłka nożna i koszykówka. Wzrastają również dyskusje wokół innych tematów: muzyka (+32%), gaming (+31%), jedzenie i picie (+16%), moda (+7%).
Raport „Mechanizmy zakupowe bliskie klientom” (źródło: Brief)
Jakie technologie w branży modowej są szczególnie doceniane przez konsumentów? Ekspozycja produktów na stronie w formie wideo uznawana jest przez 68% ankietowanych, jako świetnie rozwiązanie pomagające lepiej zobaczyć produkt. Jeszcze lepiej oceniany jest widok 360 stopni – tu aż 83% uznaje tę opcję za bardzo pożyteczną. W kwestii personalizacji ubrań zdania są podzielone – połowa jest na tak, połowa na nie. Wirtualna przymierzalnia to coś, z czego chętnie skorzystałoby 76% osób. Wyszukiwanie obrazem uznane zostało przez 78% osób, jako super opcja pozwalająca znaleźć upatrzony produkt.
O klasie średniej w Polsce (źródło: Marketing przy Kawie)
36% Polaków uważa, że osoby z klasy średniej zarabiają 4-6 tysięcy złotych na rękę. Jedna trzecia badanych zalicza siebie właśnie do tej grupy. Z jednej strony 65% uważa, że ludzie powinni bogacić się dzięki swojej pracy, ale prawie co trzeci Polak uważa, że wszyscy powinni zarabiać na podobnym, średnim poziomie. W tej grupie znajdują się głównie wyborcy PiS, którzy z sentymentem wspominają czasy PRLu.
Meet the Future – raport na temat generacji Z na Facebooku i Instagramie (źródło: Brief)
W Polsce generacja Z stanowi już jedną piątą społeczeństwa. Gdzie ich szukać? Na pewno w mediach społecznościowych. Aż 94% przedstawicieli europejskiego pokolenia Z korzysta co najmniej raz w tygodniu z Instagrama. Polskie „zetki” zbliżone są do europejskich. Uważają, że świat stoi przed nimi otworem, jednocześnie funkcjonują w dwóch równoległych rzeczywistościach – offline i online. 61% generacji Z interesuje się aktywizmem i realizacją celów społecznych. Podobnego oczekują od marek – 56% ankietowanych uważa, że marki powinny podać do wiadomości publicznej swoje stanowisko w kwestiach społecznych i politycznych.
Wyniki badania Mediapanel za maj (źródło: Brief)
W Polsce liczba internautów stanowi 28,9 miliona. Podium pozostaje bez zmian – na pierwszym miejscu Google (>28M RU, zasięg 96,9%), dalej YouTube (>26M RU, zasięg 90%) oraz Facebook (<22M RU, zasięg 75,6%).
Jak pandemia wpłynęła na zachowania w sieci (źródło: AdMonkey)
Do 2025 roku o dziesięć godzin wzrośnie czas spędzany online. Wyraźna jest tendencja przenoszenia wielu aspektów codziennego życia do sieci. Jednocześnie będą priorytetowo traktować spędzanie czasu wolnego na podróżach, praktykowaniu mindfulnessu oraz spędzania czasu z najbliższymi.
Raport na temat powrotu do stacjonarnej edukacji (źródło: Brief)
Oczywiście nie jest on łatwy – aż 73% uczniów odczuwa stres i strach w związku z powrotem. Wśród nauczycieli obawy ma 20% ankietowanych. Prawie połowa uczniów uznaje obecnie, że obecność w szkole nie jest potrzebna do zdobywania wiedzy, a 47% uważa, że edukacja stacjonarna jest trudniejsza. Jedne z największych wyzwań, jakie stoją przed szkolnictwem, to odbudowanie motywacji oraz wyrównanie większych niż dotychczas różnic w poziomie wiedzy.
Oczekiwania wobec marek, które wykorzystują media społecznościowe (źródło: Social Media Today)
Marka zostanie uznana za najlepszą w social media, jeżeli będzie dobrze ogarniać obsługę klienta, będzie potrafiła zaangażować, będzie transparentna, będzie tworzyć zapamiętywalny content i będzie miała wyraźną osobowość. Obsługa klienta była dla ankietowanych najważniejsza. Wśród kluczowych kwestii, na jakich im zależy, to odpowiadanie w odpowiednim czasie i okazywanie zrozumienia.
Raport Mobigate 2021 (źródło: Brief)
Z badania wynika, że przeciętny użytkownik smartfona w Polsce posiada na swoim urządzeniu 1000 zdjęć. Liderkami są kobiety, które zapisują na swoim telefonie przeciętnie 27 zdjęć (mężczyźni o połowę mniej). Szczególnie dużo fotografują kobiety w wieku 35-44 lat – one zapisują średnio ponad 40 plików. Najwięcej zdjęć ze wszystkich grup wykonuje najmłodsze pokolenie z badania (15-24 lat).
Ewolucja e-commerce na podstawie raportu od Facebooka (źródło: Social Media Today)
79% ankietowanych uważa, że doświadczenie, jakie zapewnia firma, jest równie ważne, jak jej produkty czy usługi. 66% kupujących online twierdzi, że urządzenie mobilne staje się dla nich najważniejszym narzędziem do robienia zakupów. Obsługa klienta jest dla ludzi niezmiennie istotna – 62% użytkowników mediów społecznościowych chce się komunikować z firmą za pośrednictwem dostępnych tam komunikatorów. Ludzie są też otwarci na wzmacnianie więzi z twórcami. 45% kupujących twierdzi, że chciałoby kupić bezpośrednio w social media produkt promowany przez influencera. Całość raportu TUTAJ.