Wykopalisko 3 gaming

Wykopalisko #3 | Gaming

W 2020 roku tylko na samym Twitterze pojawiło się ponad dwa miliardy tweetów poświęconych gamingowi. Możesz nie być miłośnikiem gier, LoL może być dla ciebie po prostu skrótem od „laughing out loud”, ale jako marketer powinieneś odrobić gamingową pracę domową. Poniżej świeża porcja wiedzy na start, czyli 7 artykułów, które zadebiutowały w czerwcu 🎮🆕

Nowy typ grupy na Facebooku dedykowany graczom (źródło: Social Media Today)

Aktualnie zostały udostępnione wybranym twórcom gamingowym. Wśród ciekawych opcji będzie możliwość opublikowania posta pozwalającego znaleźć osobę, do wspólnej rozgrywki. Facebook będzie promował dedykowane grupy potencjalnym graczom lub osobom, które wchodzą w interakcje z treściami, które są publikowane na stronie dedykowanej danej grze. Facebook Gaming cały czas się rozwija – w 2020 roku osiągnął miliardy godzin obejrzeń pojawiających się tam treści.

Premiera telewizji internetowej dla graczy (źródło: Brief)

Gaming to jedna z najbardziej przyszłościowych form spędzania czasu, a telewizja internetowa poświęcona temu tematowi to zdecydowanie wykorzystanie sporej okazji. VTV, której pomysłodawcą jest Wojciech Krzemień, specjalista ds. nowych mediów, będzie miała swoją premierę jesienią. Początkowo dostęp będzie bezpłatny, bo telewizja będzie zarabiać na siebie między innymi dzięki lokowaniu produktów lub reklamom. VTV ma być telewizją gamingowo-lifestylową, również rewolucyjną, jak MTV kiedyś.

Marka Nerf w gamingu (źródło: Brief)

Nerf jest producentem wyrzutni dla dzieci, a badania ich grupy docelowej wyraźnie pokazują, że są to gracze. Ten potencjał był wykorzystany przez firmę już kilkukrotnie. W 2019 roku wypuścił serię zabawek stworzonych we współpracy z Fortnite. Następnie odbyła się kampania w grudniu 2020, która zachęcała graczy do interakcji międzyludzkich i do wyjścia ze świata online w offline. Ostatnie działanie to wydarzenie z większą pompą, czyli Nerf Tournament, które odbyło się w kwietniu tego roku. Był to międzynarodowy turniej Fortnite, który pozwolił uplasować się marce w czołówce w obszarze gamingowym.

Insighty od Twittera na temat rosnącej dyskusji wokół gamingu (źródło: Social Media Today)

W 2020 na ich kanale zostało opublikowane ponad dwa miliardy tweetów na temat gamingu (18% wzrost w stosunku do ubiegłego roku). Kraje, które wiodą prym w tym temacie, to Japonia, Stany Zjednoczone, Korea Południowa, Brazylia i Tajlandia. Gry, o których najczęściej się tweetowało, to między innymi Final Fantasy, Fortnite i Minecraft. Konta, na których pojawia się najwięcej treści gamingowych, to @Colon56N, @Quackity, @IbaiLlanos, @Corpse_Husband oraz @GeorgeNotFound. Pełen raport znajdziesz na TEJ stronie.

Twitch w pigułce (źródło: Brief)

Platforma do realizacji i oglądania transmisji na żywo obchodzi w tym roku dziesiąte urodziny. Choć można znaleźć na niej treści o różnej tematyce, to zdecydowanie najwięcej contentu powstaje wokół esportu i gamingu. Dzienna liczba aktywnych użytkowników to aż 15 milionów osób. Gry, które są najchętniej oglądane na tym kanale, to CS:GO, GTA V, Minecraft oraz League of Legends. Wśród ciekawych trendów spoza obszaru gamingowego, to transmisje na żywo z basenu lub ze spania. W przypadku tego drugiego widzowie mogą wybudzić streamera poprzez przelewanie datków. Więcej ciekawostek na temat platformy znajdziesz w podpiętym powyżej artykule.

Międzynarodowa konferencja Gaming Marketing Day (źródło: Brief)

Wydarzenie odbyło się pierwszego lipca i nie było skierowane do graczy, ale do osób siedzących po drugiej stronie barykady – reprezentantów marek, agencji oraz specjalistów od marketingu. Podczas konferencji można było zrozumieć, czym jest gaming marketing, a także jakie działania można podejmować w tym obszarze. Całość wydarzyła się online i była bezpłatna. Organizatorem konferencji była agencja marketingu gamingowego – Gameset.

Ralph Lauren nawiązuje współpracę z G2 Esports (źródło: AdWeek)

Marka podjęła odważny i sprytny krok – zdecydowała się dotrzeć do nowej grupy konsumentów poprzez współpracę z G2 Esports. Głównym bohaterem działań kampanijnych będzie gamer Martin Larsson, znany jako Rekkles i grający w League of Legends. Larsson wystąpi w kampanii związanej z turniejem Wimbledon. Ralph Lauren jest po raz szesnasty sponsorem wydarzenia. Dzięki współpracy z G2 marka uzyskuje dostęp do 32-milionowej bardzo zaangażowanej społeczności i solidnie odświeża swoje budowane przez 50 lat portfolio.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *