Wykopalisko #2 | Porady, poradniki

Jak przemówić do potencjalnego konsumenta za pomocą zmysłu dotyku? I czy emocje, jakie wywołuje reklama, muszą być zawsze pozytywne? Odpowiedzi na te nietypowe tematy zagościły w drugim Wykopalisku z poradami. Łącznie 14 tekstów przepełnionych wskazówkami. Smacznego! 🤤

Twitter Amplify Preroll Ads – jak z nich korzystać? (źródło: Social Media Examiner)

Powyższy format polega na wyświetlaniu reklamy przed contentem premium od najlepszych wydawców – co może korzystnie wpłynąć na jakość i liczbę wyświetleń wideo. Nie jest dostępny dla wszystkich reklamodawców i w każdym regionie – o dostępność można zapytać za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres advertiserhelp@twitter.com. Wracając do wspomnianego formatu. Według Twittera może on pomóc zwiększyć intencje zakupowe o 1,7 raza. Dodatkowo o 68% wzrasta rozpoznawalność kampanii i o 24% poprawia się kojarzenie przekazu reklamy. Aby zwiększyć skuteczność działań warto korzystać z krótkich filmów, a także zadbać o to, aby reklama była czytelna bez dźwięku. W artykule od Social Media Examiner możesz sprawdzić krok po kroku, jak ustawić kampanie z wykorzystaniem formatu Amplify pre-roll. TUTAJ szersze wyjaśnienie na temat reklamy.

LinkedIn podpowiada, jak zrealizować skuteczną kampanię B2B (Źródło: Social Media Today)

W przykładach kampanii od LinkedIna chodzi przede wszystkim o to, żeby pokazać, że marketing B2B nie musi być nudny i pozbawiony emocji. Wśród opisanych narzędzi mamy gamifikację produktu przez CISCO, wysoki poziom humoru w reklamie od Upwork, niezwykły i bogaty język użyty przez Novartis oraz Uberflip, który dzięki prostocie i dowcipowi wyjaśnia skutecznie, czym jest jego produkt. TU znajdziesz cały artykuł od LinkedIna.

Więcej sprzedaży za pośrednictwem YouTube bez używania reklam? (źródło: Social Media Examiner)

Jedna z najważniejszych rzeczy, to zadbanie o SEO. Powinno być zoptymalizowane pod słowa kluczowe – hasła, które najczęściej są wyszukiwane przez grupę docelową. Po zadbaniu o tę kwestię możesz przejść do kolejnych kroków. W artykule masz opisane, w jakich miejscach ulokować CTA, żeby skutecznie (i często) zachęcać do działania. W skrócie można powiedzieć: umieszczaj CTA wszędzie. Nie tylko w filmach, w opisie, ale wykorzystuj również przestrzeń w komentarzach.

Blog okraszony optymalizacją pod SEO = sukces (źródło: NowyMarketing)

Warto walczyć o dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Strona dzięki temu będzie zauważona, a przy okazji zarobi masę odwiedzin odwiedzin, za które nie trzeba płacić. Sama optymalizacja wymaga oczywiście dużego zaangażowania i nie warto iść na skróty (czytaj: nie korzystaj z technik Black Hat SEO). Wśród kroków, jakie trzeba postawić, żeby SEO spełniało skutecznie swoje zadanie, znajdziesz takie działania, jak: sprawdzenie widoczności w Google, odpowiednia indeksacja, optymalizacja treści, zadbanie o szybkość ładowania się witryny, a także jej responsywność oraz bezpieczeństwo.

LinkedIn podpowiada, jak dotrzeć na ich platformie do właściwej grupy odbiorców (Źródło: Social Media Today)

No dobrze, może nie zdradza zbyt wielu konkretów, ale cóż mu się dziwić – nie ma jednej dobrej grupy docelowej, która sprawdzi się w każdej branży. Natomiast dzieli się pojedynczymi faktami, jak to, że najbardziej optymalna wielkość grupy docelowej to 60 do 400 tysięcy. Tyle osób wpłynie pozytywnie na powodzenie kampanii i będzie wiązało się z długoterminowymi korzyściami. Najlepiej testować kilka grup o tej wielkości i wyłonić wśród nich tę, która najlepiej rezonuje. Poza tym LinkedIn uważa, że łączenie działań płatnych z organicznymi wpłynie na wzrost świadomości marki.

Najlepsze praktyki na 2021 dotyczące projektowania e-maila (źródło: Social Media Today)

Zanim odbiorca otworzy maila od ciebie, zobaczy trzy rzeczy – nadawcę, temat i pierwsze linijki wiadomości. Te trzy aspekty są najważniejsze – dobrze skrojone sprawią, że będziesz się cieszył wysokim wskaźnikiem otwieralności. Optymalna długość tematu maila to 65 znaków. Powinien wzbudzać ciekawość, ale nie kosztem użytkownika – czyli nie wprowadzaj nikogo w błąd. Biorąc pod uwagę to, że konsumpcja wiadomości wzrasta na urządzeniach mobilnych, warto projektować maila z myślą o tej przestrzeni. Tam sprawdzi się jednokolumnowy szablon, z sześcioma słowami w linijce i fontem wielkości 12-14px. Więcej wskazówek na TEJ infografice.

Audyt UX – kiedy jest niezbędny? (źródło: AdMonkey)

Pytanie podchwytliwe, bo odpowiedź jest prosta – regularne przeprowadzanie audytu jest potrzebne ZAWSZE 😎 Nie powinno się z tym czekać do ostatniej chwili, czyli do momentu, w którym zaczniesz zauważać, że statystyki strony znacznie ulegają pogorszeniu. Istnieją dwie główne formuły weryfikacji – analiza ekspercka (heurystyczna, bez udziału ankietowanych) lub w oparciu o badanie reakcji użytkowników. Można również wczuć się w typowego odbiorcę i ocenić działanie aplikacji z jego perspektywy. Tę metodę nazwano Wędrówką Poznawczą.

Kilka słów o gaming marketingu (źródło: Marketer+)

Wartość rynku reklam w grach komputerowych do 2027 roku może osiągnąć pułap 6,4 miliardów dolarów. W Polsce mamy już ponad 16 milionów graczy i coraz więcej marek podejmuje próby dotarcia do tej grupy. Nie jest łatwo, bo jest dość wymagająca – to z kolei oznacza podejmowanie wielu ciekawych i nietypowych działań. O przykładach kampanii przeczytasz w artykule na stronie Marketer+.

Marketing dotyku – czym jest i jak go stosować? (źródło: Brief)

Okazuje się, że dzięki dotykowi można całkiem skutecznie (lub nawet po prostu skuteczniej) zachęcić konsumenta do zakupu produktu. Takie doświadczenia wywołują u odbiorcy emocje, a te z kolei wpływają korzystnie na zapamiętanie marki. Podczas realizacji tego typu działań musisz przede wszystkim pamiętać, aby dostarczać pozytywnych wrażeń i wywoływać pozytywne reakcje.

Jak stworzyć skuteczne wideo w kampanii efektywnościowej? (źródło: AdMonkey)

Skuteczne to takie, które będzie obejrzane i zapamiętane – chociażby w kawałku. Na YouTube kluczowe będzie pierwsze 5 sekund filmu – nieszablonowe, z dobrym wyeksponowaniem marki. Podobnie Facebook oraz Instagram, z tą różnicą, że na przyciągnięcie uwagi mamy 3 sekundy (a bywa, że jeszcze mniej). Z kolei na TikToku optymalna długość filmu to 9-15 sekund. Jeśli tworzysz wideo, które będzie konsumowane w mediach społecznościowych, to, niezależnie od platformy, musisz zadbać o jego czytelność (z dźwiękiem i bez), a także wykorzystać maksimum widoczności na ekranie – czyli postaw na pionowe formaty. Warto też przekazać pałeczkę społeczności i wykorzystywać tworzony przez nich content, który może się okazać być lepiej skrojonym pod odbiorców twoich treści.

Dlaczego negatywne emocje mogą być cenne w marketingu? (źródło: Marketing przy Kawie)

Bo są źródłem cennych informacji pozwalających na ewaluację swoich działań – ich odbioru i skuteczności. Ciężko założyć, że danym przekazem będziemy wywoływać wyłącznie pozytywne emocje, gdy jednak dominują negatywne, warto je przeanalizować i poszukać bodźców, które przyczyniły się do ich pojawienia. A następnie poprawić doświadczenie użytkowników. Jeżeli natomiast chciałbyś świadomie wywoływać negatywne emocje w działaniach marketingowych, to pamiętaj o tym, żeby po ich wywołaniu pojawiła się ulga (czytaj: nie zostawiaj odbiorców w złym stanie).

Reklamy out-stream – krótki przewodnik (źródło: Nowy Marketing)

Czym nie są? Te reklamy nie stanowią przerywniku podczas oglądania filmu. Czym są? Znajdziesz ich przykłady na wielu stronach internetowych, gdzie reklamy wideo wyglądają jak część danego artykułu – jednocześnie sam decydujesz, czy chcesz włączyć dźwięk i je obejrzeć. Okazuje się, że reklamy out-streamowe mogą być skuteczniejsze niż bardziej inwazyjne formaty in-stream.

Reklamy na Instagramie – grupy, z których warto korzystać (źródło: Social Media Examiner)

Zanim zdefiniujesz grupy, którym będziesz prezentował swoją reklamę, powinieneś namierzyć osoby, które są na górze lejka (nie znają marki lub znają ją słabo), pośrodku (znają, ale nie są jeszcze gotowe na zakup) oraz na dole („najgorętsza” grupa znajdująca się o krok od kupna). Na Facebooku masz trzy główne sposoby na targetowanie – kierowanie reklam do zapisanej grupy, do grupy niestandardowych odbiorców oraz do podobnych użytkowników. Pierwsze opierasz o persony i definiujesz kryteria, które pozwolą tobie utworzyć wzorcową grupę potencjalnych odbiorców marki. Drugie pozwala dotrzeć do osób, które weszły już w jakiś sposób w interakcje z twoją marką. I tak na przykład, jeśli chcesz zwiększyć intencje zakupowe wśród użytkowników znajdujących się pośrodku lejka, to kierujesz przekaz do osób, które zareagowały na posty. Jeżeli natomiast chcesz spróbować sfinalizować sprzedaż, to docierasz do najbardziej zaangażowanych – do osób, które zapisały post lub wysłały wiadomość prywatną. Ostatni sposób na targetowanie, to tworzenie grup podobnych odbiorców – w oparciu o użytkowników, którzy dokonali już pożądanej przez ciebie akcji. Dzięki temu Facebook spróbuje namierzyć dla ciebie podobne osoby, które łatwiej będzie można zachęcić do dokonania konwersji.

Solidny reklamowy poradnik od TikToka dla małych biznesów (źródło: TikTok)

Według platformy społeczność, jaka jest zgromadzona na jej kanale jest o 15% bardziej skłonna do zakupów od małych biznesów, niż na innych kanałach społecznościowych. Kim są ci ludzie? To według TikToka generacja T, która cechuje się przekornością, aktywnością, zaangażowaniem oraz ciekawością. Jak się z nimi skutecznie komunikować? TikTok na 60 stronach swojego poradnika, opisuje, czym jest platforma, podpowiada, z jakich narzędzi korzystać i pokazuje sukcesy małych biznesów, które regularnie podejmują działania na tym kanale. Wśród wskazówek znajdziesz między innymi porady, żeby publikować treści regularnie, opowiadać jakaś konkretną historię, żeby być autentycznym i śledzić trendy lub koncentrować się na tworzeniu wartościowych, niekoniecznie wirusowych treści. Więcej konkretów, w tym przewodnik po reklamach, znajdziesz TUTAJ.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *