Wykopalisko #2 | Liczby, trendy, statystyki

Wpis wypada zacząć od „Hey Guys!”, czyli od słów, które według najnowszego badania są najczęściej wypowiadane przez influencerów na początku filmów publikowanych na YouTube. Poniżej mam dla ciebie solidną lekturę – 22 artykuły, w tym aż 14 raportów 🤯

„I wish I knew” – podcast od Twittera pełen insightów (źródło: Social Media Today)

Chciałbyś wiedzieć, w jaki sposób pracują badacze na Twitterze? Teraz możesz, bo Twitter ruszył z podcastami, gdzie uchyla rąbka tajemnicy na temat jego riserczowania. Właściwie to nawet nie rąbek, a dość sporo ciekawych informacji. Możesz o tym przeczytać również na blogu Twittera.

Workplace od Facebooka ma już 7 milionów płatnych subskrybentów (źródło: Facebook)

Sam wynik jest o 40% lepszy w porównaniu z zeszłym rokiem. Zapewne rośnie popyt na narzędzie, a z drugiej strony wzrosła liczba atrakcyjnych funkcji – wśród nich „must have”, czyli możliwość prowadzenia rozmów na żywo pomiędzy pracownikami.

Insighty od Snapchata na temat wyświetlania wideo (źródło: Social Media Today)

Z badania przeprowadzonego przez Nielsena dla Snapchata wynika, że osoby korzystające z aplikacji rzadko oglądają telewizję (tak zwani Light TV viewers). Kim są ci użytkownicy? To grupa z wyższym dochodem, wykształceniem, otwarta na nowinki technologiczne. Co ciekawe, dominującym językiem jest hiszpański. Snapchat dociera też skuteczniej do generacji Z (71% zasięgu było w tej grupie bez udziału telewizji). Więcej informacji TUTAJ.

YouTube podzielił się danymi na temat najczęściej wypowiadanych słów na początku filmów tworzonych przez influencerów (źródło: Social Media Today)

W czołówce wśród powitań znalazło się „Hey guys”. Zaraz za tym „What’s up” oraz „Good morning”. „Hey guys” dominuje u twórców filmów z kategorii ASMR. Fitnessowi influencerzy używają najczęściej „What’s up”, a na kanałach podróżniczych usłyszysz przede wszystkim „Good morning”. Co kanał, to obyczaj.

Raport 2021 Social Media Marketing Industry (źródło: Social Media Examiner)

Jakie są trendy wsród marketerów, jeśli chodzi o wykorzystywanie mediów społecznościowych? Social Media Examiner przepytał ponad 4300 marketerów i uzyskał następujące odpowiedzi. Coraz mniej osób korzysta głównie z Facebooka (obecnie 54%, spadek z 67% uzyskanych w 2018 roku). Jest on jednak najważniejszym kanałem, na którym 75% ankietowanych prowadzi działania reklamowe. Instagram jest zaraz za Facebookiem – aż 78% marketerów deklaruje, że z niego korzysta, a 64% planuje zwiększyć publikację organicznych treści. TikTok ignorowany jest przez większość marketerów – tylko 9% deklaruje, że go używa, a 68% osób nie planuje w najbliższym roku wdrażać działań na tej platformie.

Raport dotyczący trendów związanych z zaangażowaniem na Instagramie (źródło: Social Media Today)

Mention we współpracy z HubSpot przeanalizowało ponad 100 milionów postów publikowanych na Instagramie i opublikowało wyniki badań w darmowej publikacji Instagram Engagement Report 2021. Kluczowe wnioski, jakie można wyciągnąć z raportu, to: posty publikowane przez branżę kosmetyczną zdobywają najwięcej zaangażowania, optymalna długość opisu to 1000-2000 znaków, posty karuzelowe okazały się najbardziej angażującym formatem.

Kilka liczb, które mogą zachęcić do prowadzenia działań marketingowych na TikToku (źródło: Social Media Today)

Czytałeś już o tym powyżej – obecnie tylko około 9% marketerów prowadzi działania reklamowe na platformie. Stąd co jakiś czas pojawiają się nowe statystyki, które mają zachęcić do zwiększenia promocji na TikToku. Z infografiki udostępnionej przez Social Media Today wynika, że aplikacja ma już ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a prawie 50% z nich jest w wieku 16-24. Spędzają oni więcej czasu na TikToku (21,5 godziny miesięcznie) niż na Facebooku (17,7 godziny) i Instagramie (7,5 godziny). Co miesiąc wyświetlenia filmów na platformie osiągają pułap ponad 185 miliardów.

Raport od Snapchata dotyczący efektów AR (źródło: Social Media Today)

Snapchat we współpracy z Deloitte Digital przepytał ponad 15 tysięcy konsumentów z 15 różnych państw. Celem badania było ustalenie, jakie są obecne trendy w AR. Z raportu wynika, że do 2025 roku 75% populacji będzie częstym użytkownikiem tych efektów, co będzie ważnym przełomem dla działań marketingowych. Aktualnie mamy 100 milionów użytkowników, którzy dokonują zakupów w sklepach wykorzystujących efekty AR. 56% kupujących stwierdza, że tego rodzaju filtry sprawiają, że są bardziej pewni jakości produktu. Całość raportu dostępna TUTAJ.

Prawie 5% wzrost wydatków na reklamę online w 2020 roku (źródło: Marketing przy kawie)

Ten wzrost był nieunikniony w obliczu pandemii, która oznaczała dla wielu ograniczenie się do dokonywania zakupów online, a także spędzania większej ilości czasu w świecie cyfrowym. Reklama online w 2020 osiągnęła rekordową wartość na poziomie 5,2 miliarda złotych. Głównymi formatami wpływającymi na wzrost była reklama na urządzeniach mobilnych oraz w modelu programmatic. Najgorzej prezentował się drugi kwartał, gdzie wartość spadła o 60 milionów złotych. Kolejne miesiące pozwoliły poprawić ten wynik. Większe nakłady reklamowe przyszły z obszaru SEM i wideo. Marketing w wyszukiwarkach zwiększył swój udział w wydatkach o 2 p.p.

Raport „Zakupy online w Polsce w 2020” (źródło: Brief)

Okazuje się, że Polacy są w czołówce w Europie, biorąc pod uwagę wydatki w sklepach internetowych. Już 70% wybiera tę formę zakupów, a prawie 10% wydaje na zakupy ponad 1000 zł miesięcznie. Najpopularniejsze marketplace’y według liczby wzmianek w internecie, to Vinted, Allegro oraz OLX. Polacy właśnie ten rodzaj sklepów online lubią najbardziej. Całość raportu TU.

Badanie Mediapanel za kwiecień 2021 (źródło: Marketing przy kawie)

Wynika z niego, że mamy w Polsce 29,1 miliona internautów, z czego średnio 24,1 miliona korzystało z internetu dziennie. W czołówce kanałów, które mają najwięcej użytkowników oraz najwyższy zasięg, znajdują się Grupa Google (>28 mln Real Users), Grupa YouTube (<26 mln Real Users) oraz Facebook (>22 mln Real Users).

Niecierpliwi internauci vs wolno ładujące się strony – co mówią na ten temat wyniki badania od Kissmetrics? (źródło: Brief)

Masz dwie sekundy. Tyle może się ładować twoja strona internetowa. Powyżej trzech sekund odwiedzający opuszczą witrynę. Dokładnie aż 40% internautów ma tylko takie zasoby cierpliwości. Według raportu jednosekundowe opóźnienie w załadowaniu strony może skutkować spadkiem konwersji na poziomie 7%. A jak szybko ładują się najpopularniejsze serwisy w Polsce? W czołówce Google i Facebook z wynikiem 1,1 sekundy. Za nimi Fakt.pl (2,4 sekundy) oraz Onet.pl (3 sekundy).

10 trendów dotyczących e-commerce, które warto znać (źródło: Social Media Today)

Wśród wielkich liczb wyróżniam 3,79 trylionów dolarów – taką wartość w 2022 osiągnie sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Media społecznościowe odegrają ważną rolę w zwiększeniu liczby kupujących. Do końca 2022 ponad 120 tysięcy sklepów będzie korzystało z technologii AR. Szacuje się, że wartość visual commerce do końca 2026 osiągnie 81,88 miliarda dolarów.

2021 CitizenSnap Report (źródło: Social Media Today)

Jak duży wpływ na społeczność ma Snapchat, jeśli chodzi o kontakt z informacjami dotyczącymi ważnych zdarzeń na świecie? Z jego ostatniego raportu wynika, że 88 widzów obejrzało treści związane z COVID-19 w sekcji Discover, a 36 milionów content dotyczący równości rasowej w miesiąc po zabójstwie George’a Floyda. Więcej informacji na stronie https://citizen.snap.com.

2020 Inclusion and Diversity Report od Pinteresta (źródło: AdWeek)

Jak Pinterest dba o kwestie równości? Pod koniec 2020 kobiety stanowiły 49% wszystkich pracowników. Wśród liderów 30% jest płci żeńskiej. Podobnie inżynierowie – 29% to kobiety. Pinterest chce, żeby niedostatecznie reprezentowane rasy i grupy etniczne stanowiły w jego firmie 20% do końca 2025 roku.

Nowy rodzaj statystyk dotyczących zaangażowania dla formatów Reels i transmisji na żywo realizowanych na kontach biznesowych na Instagramie (źródło: Social Media Today)

Dzięki nim twórcy będą mogli łatwiej ocenić, jak skuteczne są ich treści. Statystyki dla formatu Reels to Całkowita liczba odtworzeń, Zasięg, Polubienia, Komentarze, Zapisy oraz Udostępnienia. Wśród danych dotyczących transmisji na żywo znajdziemy dodatkowo taki wskaźnik, jak Największa liczba jednoczesnych widzów.

Lojalność widzów na YouTube – jak to się prezentuje w liczbach (źródło: Social Media Today)

Lojalność ma znaczenie. Jest ważna, bo może świadczyć o większym zaufaniu do twórcy ze strony widzów. Wśród YouTuberów największą lojalnością charakteryzują się kanały gamingowe (o 50% wyższa retencja niż średni wynik dla wszystkich kanałów na platformie). Natomiast treści dotyczące zwierząt, DIY i podróży uzyskują rezultat poniżej średniej – czyli mają wyraźnie mniej powracających widzów. Cały raport dostępny TUTAJ.

Jak pandemia wpłynęła na polskiego konsumenta? (źródło: Brief)

Badacze Havas Intelligence sprawdzili nastroje Polaków po szóstej fali pandemii. Z badania wynika, że 70% ankietowanych nadal odczuwa niepokój związany z pandemią. Polacy najbardziej boją się o wydolność służby zdrowia oraz o zdrowie swoje i swoich bliskich. Jednocześnie najmniej ufają politykom – tylko 12% uważa ministra zdrowia za najbardziej wiarygodne źródło informacji. Wierzą w mity. Aż 57% badanych uznaje, że koronawirus to jedynie okazja do zarobku przez firmy farmaceutyczne. 56% osób w wieku 44-56 lat wierzy, że COVID-19 został stworzony przez człowieka w laboratorium. W kwestii zakupów nastąpił oczywiście wzrost w zamówieniach jedzenia do domu oraz w zakupach online. Polacy najmniej chętnie kupują produkty z kategorii ubrania i obuwie oraz wyposażenie wnętrz. Pełen raport TU.

Wzrasta popyt na towary luksusowe (źródło: Brief)

Siłą napędową są głównie Chiny i Stany. W tym roku rynek może osiągnąć rekordową wartość w wysokości 280-295 miliardów euro. Finalny wynik będzie zależał od dalszych restrykcji odnośnie przemieszczania się, a także od rozwoju sytuacji gospodarczej. Jednocześnie rozwija się rynek używanych towarów luksusowych. Całość badania dostępna na TEJ stronie.

Xiaomi sprawdziło, jak Polacy korzystają ze smartfonów (źródło: MediaRun)

Przede wszystkim z tych urządzeń korzystają prawie wszyscy, bo aż 93% przebadanych. Posiadanie smartfona nie jest uzależnione od dochodów. 4 na 5 Polaków używa najczęściej telefonu do prowadzenia rozmów. Kobiety chętniej używają smartfona, żeby podtrzymywać relacje, a mężczyźni wykorzystują go w kwestiach technicznych. Latarka to ulubiona funkcja dodatkowa. Natomiast tylko 2% osób używa go po to, żeby otwierać butelki 😉

Polacy świętowali tłumnie otwarcie gastronomii również online (źródło: Marketing przy Kawie)

Z analizy SentiOne wynika, że hashtagi związane z tym tematem w ciągu jednego weekendu przebiły zasięgi, jakie osiągnęło morsowanie w styczniu. 90% dyskusji była pozytywna, 10% to negatywne opinie na temat tłumów, braku maseczek i zagrożenia kolejną falą pandemii.

Ponad 5 miliardów wyszukiwań miesięcznie na Pintereście (źródło: Social Media Today)

Czy i ty należysz do grona osób poszukujących inspiracji na Pintereście? Jeśli tak, to przyczyniłeś się do osiągnięcia przez niego sporego wzrostu liczby wyszukań haseł. Od 2016 nastąpił wzrost o 150%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *