Ubiegły miesiąc można liczyć w miliardach. Tyle zarabiają niektóre kanały społecznościowe, taką liczbą użytkowników może pochwalić się wiele z nich. Miliardy wydaje się również na świecie na reklamę cyfrową, a predykcje odnośnie przyszłych wydatków są bardzo optymistyczne. Wygląda na to, że pandemia, która wpłynęła na zmianę naszych nawyków, odbiła się korzystnie na digital marketingu. I na branży meblarskiej – o czym dowiesz się poniżej ?
Życie po pandemii? Użytkownicy Twittera podchodzą do tego optymistycznie (źródło: Social Media Today)
Twitter przepytał ponad 1000 osób o ich nastroje i sposób patrzenia w najbliższą przyszłość. 43% z nich uważa, że w 2021 ich sytuacja finansowa się poprawi. Użytkownicy Twittera byli o 2,4 raza bardziej optymistyczni niż osoby, które z tej platformy nie korzystają. Wchodząc bardziej w szczegóły: 2,3 razy więcej osób znajdzie nową pracę, będzie miało dziecko lub kupi dom. Czy to magiczna moc Twittera? ?
LinkedIn sprawdził miliony danych dotyczących wysłanych InMaili i podpowiada, jaka taktyka działa (źródło: LinkedIn)
Jak uzyskać więcej odpowiedzi na wysłanego InMaila? Według LinkedIna InMail powinien być krótki (400 znaków lub mniej), dzień wysyłki wiadomości nie ma znaczenia, jeśli tylko unikamy soboty, spersonalizowane wiadomości działają o 20% lepiej oraz użytkownicy ze statusem „open to work” są o 75% bardziej otwarci, żeby odpowiedzieć na InMaila.
Kilka liczb, które potwierdzają, że SEO jest ważne (źródło: Social Media Today)
68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarek. Wyszukiwanie ma wpływ na 39% zakupów. Dzięki SEO mamy 1000%+ większy ruch niż z postów organicznych w mediach społecznościowych. SEM to głównie Google – globalnie posiada 91,38% wyszukiwań. Więcej ważnych liczb znajdziesz na tej infografice.
Jak się rozwija social commerce? (źródło: Sociala Media Today)
Social commerce to podkategoria e-commerce – jeżeli ktoś dokonuje zakupu bezpośrednio w mediach społecznościowych lub po kliknięciu w sprzedażowe posty, to wtedy właśnie masz do czynienia z tym rodzajem sprzedaży. Jak to wyglada w liczbach? 42% użytkowników używa mediów społecznościowych, żeby wyszukać produkt. 21% jest motywowanych do zakupu przez liczbę lajków lub komentarze. 55% osób dokonało w 2020 roku zakupu za pośrednictwem social media. Więcej TU.
Na TikToku są rodzice i prezentuje się to na konkretnych liczbach (źródło: TikTok)
Z badania przeprowadzonego przez TikToka wynika, że rodzice są bardziej otwarci, żeby postować o następujących sprawach: sprzęty domowe (+59%), przekąski (+55%), biznes (+51%). Tematy związane z rodzicielstwem są chętnie sprawdzane na TikToku. Hashtag #family ma 67 miliardów wyświetleń, #familytime 8 miliardów, #momsoftiktok 44 miliardy. Mamy, które należą do grupy millenialsów, bardzo często zostają ewangelistkami marki.
Dodatkowe liczby dotyczące mam na TikToku (źródło: TikTok)
27% użytkowników aplikacji, to mamy 🙂 48% z nich pracuje na cały etat, a 88% korzysta ze smartfona ponad godzinę dziennie. 40% wyszukuje marki za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jaki byłby idealny prezent dla mamy? Według TikToka czołowe zakupowe plany matek to wakacje (32,7%), biżuteria (31,4%), torebki (29,4%), samochód (28,7%) oraz… okulary (26,9%). A Dzień Mamy już coraz bliżej ?
Jak wideo w mediach społecznościowych wpływa na doświadczenie i decyzje użytkowników? (źródło: Social Media Today)
Z ankiety przeprowadzonej wśród 580 osób ze Stanów Zjednoczonych wynika, że użytkownicy wolą wideo, jeśli zapoznają się z nowym produktem. Taki rodzaj contentu jest też dla nich najbardziej zapamiętywalny. Nowe produkty są wyszukiwane przez nich przede wszystkim na Facebooku, Instagramie i YouTube. 40% z przepytanych dokonało więcej zakupów pod wpływem reklam wideo w social media, a treści były pomocne przy podjęciu decyzji o zakupie wśród 93% osób.
Aktualne trendy w Stanach dotyczące korzystania z mediów społecznościowych (źródło: Pew Research)
W badaniu zrealizowanym przez Pew Research wzięło udział 1502 Amerykanów. Wśród nich najbardziej popularnymi kanałami społecznościowymi są YouTube (81%) oraz Facebook (69%). Snapchat, Twitter oraz TikTok pozostają w dolnej granicy, dane nie przekraczają 25%. Uważa się, że TikTok jest bardzo popularny w młodszej grupie odbiorców, jednak wśród ankietowanych w wieku 18-29 najbardziej popularne są Instagram (71%) oraz Snapchat (65%).
Liczby, które przypominają, dlaczego warto być widocznym w Google Maps (źródło: Social Media Today)
Pomijając fakt, że brak obecności w Google Maps oznacza dla firmy w najlepszym razie bycie pominiętym przez wielu klientów, w najgorszym stan całkowitego niebytu, to jest też sporo liczb, które zachęcają, żeby aktywnie korzystać z możliwości aplikacji. Do tej pory została już ściągnięta ponad 5 miliardów razy i co miesiąc ma miliard użytkowników. 82% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnej wyszukiwarki, a 46% wyszukiwań w Google jest związane z czymś lokalnym. Aż 92% osób wybiera firmę, która znajduje się na pierwszej stronie wyników lokalnego wyszukiwania.
Czy wiesz, że Snapchat ma się cały czas całkiem nieźle? (źródło: Social Media Today)
Snapchat opublikował wyniki, jakie uzyskał w pierwszym kwartale tego roku i na ich podstawie można całkiem nieźle ocenić kondycję aplikacji. Obecnie ma 280 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Przychód wzrósł o 66% w stosunku do ostatniego roku i wynosi 770 milionów dolarów. W udostępnionym dokumencie Snapchat prezentuje, jakie działania podjął, żeby ich aplikacja nie traciła na atrakcyjności i przyciągała nowe osoby.
W 2020 roku konsumenci rzadziej kupowali pod wpływem impulsu (źródło: Mediarun)
Klienci stają się też odważniejsi – 7 na 10 osób co najmniej raz zamówiło coś ze sklepu działającego poza granicami swojego kraju. Najaktywniejsza grupa kupujących to osoby w wieku 25-34 lat. Co trzeci klient z tej grupy dokonał co najmniej 11 zakupów w ciągu 12 miesięcy. Respondenci to poszukiwacze okazji – 3 na 10 osób chętniej decyduje się na tańszą ofertę. A reklamodawcy stoją przed wyzwaniem, ponieważ nawet młodsi konsumenci niechętnie akceptują reklamy.
Millenialsi aktywnie kupują w sieci (źródło: Ad Monkey)
Z badania „Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech” przeprowadzonego przez Fintek.pl wynika, że aż 98,5% ankietowanych dokonuje zakupów online, a 3/4 używa w tym celu smartfona. Tylko 1,5% robi zakupy wyłącznie offline. Millenialsi najczęściej korzystają też z BLIKa. Sam e-commerce rozwija się w Polsce – obecnie udział w handlu detalicznym stanowi 7%.
Jak Polacy i marketerzy korzystają z poczty e-mail? (źródło: Marketer+)
Przede wszystkim korzystają często – jak wynika z danych z 17. Badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE. 80% marketerów uznaje e-maila jako preferowany kanał komunikacji. W swoich działaniach wykorzystują e-mail marketing do sprzedaży (50%), działań wizerunkowych oraz komunikacji transakcyjnej. Gorzej wychodzi kwestia automatyzacji – tylko 10% ankietowanych stosuje marketing automation. Natomiast wśród tych, którzy zdecydowali się na korzystanie z takich rozwiązań, aż 70% uznało, że dzięki temu poprawiła się ich sprzedaż.
Wyraźny wzrost sprzedaży mebli w czasie pandemii (źródło: Brief)
Konieczność spędzania większej ilości czasu w domu naturalnie wpłynęła na dotychczasowe nawyki zakupowe. To właśnie cztery kąty stały się tym, w co warto było inwestować, żeby żyło się lepiej. Z danych GUS wynika, że branża meblarska osiągnęła jedne z najwyższych wzrostów sprzedaży detalicznej w ujęciu miesięcznym. Sprzedaż mebli w marcu była o 17% wyższa w stosunku do lutego. Kupowanie tych produktów online jest coraz mniejszą barierą wejścia – również na tym polu pojawił się wzrost (z 8,6% w lutym do 9,5% w marcu).
Na Twitterze mamy 199 milionów aktywnych użytkowników dziennie (źródło: Twitter)
Ten wyraźny wzrost w porównaniu z Q4 2020 jest, według Twittera, efektem stałej pracy nad poprawą produktu, a także dużej liczby wydarzeń, wokół których toczone były aktywne dyskusje. Poza dobrym wynikiem związanym z liczbą użytkowników, Twitter uzyskał również lepsze przychody (1,04 miliarda dolarów), co jest o 28% lepszym wynikiem w porównaniu do ubiegłego roku.
Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie na Facebooku przekroczyła już 2,85 miliarda (źródło: Facebook)
Dodatkowo zauważalny jest stały wzrost aktywnych użytkowników dziennie – obecnie wynosi ponad 1,87 miliarda. Nie wiadomo jednak, ile czasu spędzają te osoby na Facebooku – takich danych platforma nie udostępnia. Średni zarobek na jednym użytkowniku wynosi 9,27 dolara (wynik niższy w porównaniu do Q4 2020, gdzie wynosił 10,14). W sumie przychód w Q1 2021 wyniósł ponad 26 miliardów dolarów.
Przychód z reklam na YouTube o 49% wyższy w porównaniu z zeszłym rokiem (źródło: Social Media Today)
Tak dobry wynik (6 miliardów dolarów) sprawia, że YouTube jest coraz bliżej tego, żeby pobić Netflixa pod względem rocznych zarobków. Aktualnie co miesiąc ponad 2 miliardy osób loguje się na ten kanał. Poza tym nieźle sobie radzi należąca do platformy „Shorts”, kopia TikToka. Uzyskała 6,5 miliarda wyświetleń (opcja dostępna obecnie w Stanach i Indiach).
478 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na Pintereście (źródło: Social Media Today)
Platforma stale pracuje nad wprowadzaniem atrakcyjnych możliwości biznesowych w coraz większej liczbie państw. To przekłada się na naprawdę dobre rezultaty. W Q1 2021 Pinterest uzyskał przychód per jeden użytkownik na poziomie 1,04 dolara. Całkowity przychód (485 milionów dolarów) jest o 78% wyższy niż w zeszłym roku.
Przychód LinkedIna wzrósł o 25% (źródło: Social Media Today)
Microsoft podaje, że platforma uzyskała „rekordowe zaangażowanie”, a liczba sesji wyniosła o 29% więcej. Obecna liczba użytkowników stanowi 740 miliony, z czego szacuje się, że 300 milionów to aktywni użytkownicy miesięcznie.
W kwietniu nastąpił spadek nastrojów konsumenckich (źródło: Brief)
Nie jest jednak alarmujący – wyniósł -11, o 1,2 p.p. niżej niż w marcu. Na wynik składają się następujące dane: wzrost ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (+1,6 p.p.), spadek oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (-3,9 p.p.), pogorszenie ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju (-1,6 p.p.) oraz spadek skłonności do zakupów (-0,8 p.p.).
Wyniki pierwszego badania sprawdzającego, jak politycy korzystają z mediów społecznościowych (źródło: Brief)
Grayling przeanalizował prawie 3 miliony postów polityków (z 17 krajów europejskich) opublikowanych w 2020 roku na Facebooku, Instagramie oraz Twitterze. Na podstawie tak szerokiej analizy zostały wysnute następujące wnioski: Twitter był najpopularniejszym kanałem wśród 13 państw, politycy uzyskują wyższe wskaźniki zaangażowania niż benchmarki branżowe dla marek, posłanki postują częściej na Twitterze i uzyskują tam lepsze wyniki, niż posłowie, najbardziej aktywną grupą są parlamentarzyści w wieku 36-45 lat.
Wyniki dla Polski prezentują się nieco odmiennie. W naszym kraju więcej posłów posiada konto na Facebooku. U nas również posłanki są bardziej aktywne pod względem liczby publikowanych treści. Parlamentarzyści w wieku 31-35 lat uzyskują wyższe zaangażowanie pod swoimi postami.
Do 2023 roku wydatki na reklamę cyfrową w branży FMCG wzrosną o 7% (źródło: Mediarun)
Z badania Business Intelligence – FMCG Food and Drink wynika, że to Chiny przodują w wydatkach na reklamę cyfrową, wydając na to 71% budżetu. Pozostałe marki nadal przeznaczają większą część budżetu (52%) na reklamę w telewizji. W 2020 roku wydatki na promocję w branży FMCG gwałtownie spadły, choć nie wynikało to z braku popytu na produkty. Wręcz przeciwnie – marki musiały zmniejszyć wydatki na promocję produktów, których nie były w stanie dostarczyć odpowiednio szybko, a tym samym zaspokoić zwiększone potrzeby.