Pytanie, które nęci każdego marketera – jak skutecznie sprzedawać? Kwiecień okazał się dorodny i obfituje we wskazówki, które mogą zaowocować nie tylko zdrową, ale też pożyteczną sprzedażą.
Mała powtórka z e-mail marketingu – kilka wskazówek dotyczących skutecznej strategii (źródło: Social Media Examiner)
Nie da się w jednym artykule wyczerpać tematu skutecznej strategii marketingowej. Ale kilka porad już z pewnością się zmieści. Dlaczego warto pochylić się nad e-mail marketingiem? A chociażby dlatego, że dzięki posiadaniu listy e-mailowej możesz odzywać się do odbiorców kiedy i z czym chcesz. Ponadto z danych zebranych w ankiecie Litmus State of E-mail wynika, że w przypadku tej dziedziny zwrot z inwestycji jest jednym z najwyższych. Nawiązujesz tutaj kontakt z unikalnym odbiorcą, tworzysz inny rodzaj relacji. Jak robić to skutecznie? Od czego zacząć? A od strategii. Warto określać bardziej szczegółowe cele, nie tak ogólne, jak zwiększenie sprzedaży. Następnie należy tworzyć treści, które będą zachęcać do zaangażowania. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko nieprzeczytania wiadomości lub nawet jej niezauważenia, jeśli trafi do spamu. Autor artykułu wskazuje, że angażujący content to taki, który dopasowany jest do potrzeb odbiorców. A te określisz między innymi na podstawie danych na temat zachowań użytkowników (w co do tej pory klikali, w co nie, itp.). Warto inspirować się statystykami z różnych kanałów, w których marka nawiązuje kontakt z konsumentami. Następnie należy zaprojektować mailową powitalną podróż dla nowych subskrybentów (3 do 4 maili, w tym podziękowania). Budujesz w ten sposób relację i orientujesz się w preferencjach. Rzecz niezwykle ważna w e-mail marketingu, to dbanie o czystość swojej listy e-mailowej. Z jednej strony pilnujesz, żeby nie pozyskiwać przypadkowych osób. Z drugiej na bieżąco wyłuskujesz osoby, które nie są aktywne i usuwasz z listy. Jeśli nie robisz tego na bieżąco, to narażasz się na utratę reputacji i możesz nawet zostać zablokowany przez Gmail, Yahoo! oraz Outlooka. Jak w każdej dziedzinie marketingu cyfrowego, warto obserwować również trendy. W przypadku e-mail marketingu na celownik weź AMP (Accelerated Mobile Pages), które sprawiają, że maile stają się bardziej interaktywne.
Co publikować na Instagramie, żeby skuteczniej sprzedawać? (źródło: Social Media Examiner)
See, tap, shop – sprzedaż na Instagramie może być prosta, szybka i skuteczna. Z jakich narzędzi powinieneś korzystać? Przede wszystkim z oznaczania produktów zoptymalizowanego pod sposób, w jaki korzystają z Instagrama użytkownicy aplikacji. Content musi być łatwostrawny i atrakcyjny dla odbiorcy. Niech treści wideo z oznaczonym produktem będą przez ciebie priorytetyzowane, ponieważ wielokrotnie taki content skuteczniej przyciągnie uwagę użytkownika (no i w filmie o wiele więcej opowiesz na temat swoich produktów). Odkrywaj i śmiało wykorzystuj różne dostępne formaty. Twórz Przewodniki złożone z twoich treści z otagowanymi produktami. To zdecydowanie będzie miało dodatkową wartość. Zachęcaj też do zapisywania twoich produktów na liście życzeń, a na koniec za pomocą narzędzia Facebook Commerce Managera mierz wpływ tagowania.
Jakie dziesięć spraw oddala naszych potencjalnych klientów od sfinalizowania zakupów? (Źródło: Nowy Marketing)
O włos od zakupu. Co staje na drodze do sprzedaży, a tym samym stanowi źródło problemu? Autor artykułu wyróżnia następujące czynniki: ograniczony wybór metod płatności i dostawy, wydłużony proces zakupowy, nieprzyjazna polityka zwrotów, brak informacji o całkowitych kosztach przed finalizacją zakupu, długi czas realizacji zamówienia, wymaganie potwierdzania zamówienia przez e-mail, niestosowanie się do standardów UX, korzystanie z niesprawdzonych i zawodnych technologii, brak możliwości edycji koszyka oraz brak przypominania o porzuconym koszyku. Czy któryś z tych e-commercowych grzechów nie jest ci obcy?
TikTok na podstawie opinii użytkowników na temat reklam na ich platformie, sugeruje, jakie powinny być kampanie (źródło: Social Media Today)
Jak są postrzegane reklamy na TikToku? Kantar na zlecenie platformy zrealizował badanie, w którym przepytał 25 tysięcy osób o swoje wrażenia. Efekty? 72% uważa, że reklamy są inspirujące. 7 na 10 osób uważa, że reklamy wpływają na trendy (wynik o 21% lepszy od innych społecznościówek). Użytkownicy oczekują, że na platformie będą odkrywać radosny, optymistyczny content. 67% respondentów uważa, że reklamy na TikToku przyciągają uwagę (7% wyżej niż na pozostałych platformach). Użytkownicy tej aplikacji chętniej odtwarzają też reklamy w porównaniu z innymi kanałami. Wniosek? Marka, która nie potrafi inspirować, może się nie odnaleźć na TikToku.
Organic Video Post Testing, czyli narzędzie od Facebooka, które może pomóc publikować content lepiej odbierany przez odbiorców (źródło: Social Media Today)
Organic Video Post Testing to narzędzie dzięki któremu sprawdzisz, która wersja twojego filmu spotka się z najlepszym odzewem ze strony odbiorców. Posty prezentowane są wybranym grupom użytkowników. Na koniec otrzymujesz wyniki testu i możesz opublikować najlepiej performujący post. Świetną opcją jest możliwość określenia, jakie wskaźniki chcesz sprawdzić. Test może trwać od 10 minut do 24 godzin (warto wybierać 30 minutowy zakres testu). Zarówno test, jak i późniejsza publikacja posta mogą być wcześniej zaplanowane.
Skills are new currency – zapowiedź premiery LinkedIn Learning Hub (źródło: Social Media Today)
LinkedIn zapowiedział premierę LinkedIn Learning Hub na drugą połowę tego roku. Przestrzeń do nauki powstaje po to, żeby pomóc ludziom rozszerzyć zakres możliwości zawodowych, a także trafiać na adekwatne oferty pracy. Learning Hub będzie skoncentrowane na trzech filarach: spersonalizowane rekomendacje treści, learning w oparciu o społeczność, wskazówki na temat rozwoju konkretnych umiejętności w oparciu o dane z LinkedIna.
Jaka strategia pozyskiwania kontaktów za pośrednictwem reklam na Facebooku rzeczywiście działa? (Źródło: Social Media Examiner)
Social Media Examiner podpowiada, jaką obrać strategię, żeby skutecznie pozyskiwać leady za pośrednictwem reklam na Facebooku. Na początek należy zbudować system pozyskiwania leadów w oparciu o unikalne dla danego biznesu doświadczenie klienta i jego ścieżkę na drodze do zakupu (nie duplikować strategii innych marek, które mogą nie być dopasowane do firmy). Warto przeprowadzić rozmowę z wzorcowym konsumentem – pozyskane informację mogą pomóc udoskonalić strategię. Kolejny etap to określenie, ile kroków jest potrzebnych, żeby zbudować zaufanie zanim zaprezentuje się ofertę. Liczba kroków zależna jest od kosztu produktu i barier wejścia. Trzecia wskazówka to stworzenie „ciepłej” grupy odbiorców, której zaprezentujesz reklamy na Facebooku. Ciepła grupa to osoby, które znają markę i angażują się w jej treści (odwiedzają stronę internetową lub reagują na posty). Celem tych wszystkich działań jest pozyskiwanie wartościowych leadów. Jeżeli strategia będzie dobrze dopasowana do odbiorcy, to będzie można łatwiej przemienić potencjalnego konsumenta w rzeczywistego klienta.
Tajniki cross-sellingu i up-sellingu (źródło: AdMonkey)
Ze wzrostem sprzedaży niekoniecznie musi się wiązać wzrost liczby klientów. Można również sprzedawać tak, żeby jeden konsument kupił więcej lub drożej. Wykorzystuje się w tym celu tytułowe techniki. Cross-selling to sprzedaż krzyżowa, czyli zachęcanie, żeby dodać do koszyka powiązane produkty. Natomiast up-selling to proponowanie podobnego produktu lepszej jakości i w wyższej cenie. Żeby techniki działały, trzeba znać swojego klienta i jego potrzeby. Inną zaletą takiego działania jest fakt, że pozyskiwanie nowych klientów bywa bardziej kosztowne i czasochłonne – dlatego warto inwestować czas i środki, żeby uczynić z konsumentów lojalnych klientów.